artikelnummer Eskimo Pie

Gestart door bellejt, 28 oktober 2018, 13:43:15 PM

bellejt

weet iemand hier het juiste  artikelnummer van deze marklin wagon:


stevend

Hey

zou dit niet van Arnold model zijn in plaats van marklin .
Zoek eens op : Ichqrs CFL  Arnold model nr 4518-54.


bellejt

denk niet dat arnold Ho schaal heeft uitgebracht.Had het mss in eerste post moeten bij zetten :)

Metpetergaathetbeter

ik vond alleen de Arnold, geen Marklin

bellejt

door jullie opmerkingen toch maar eens op de wagen gekeken en er staat Roco op.Raar merk om een CFL te maken die verkocht is voor een Marklin :) .Dus wordt het zoeken op roco.
PS: zekers de reden waarom er goudkleurige DC wielen onder zitten :)

jlvjlv

En is dit geen andere wagon waar - overigens misschien wat slordig (zie verder) - stickers of dcals zijn op aangebracht? Als je kijkt naar dat kopje zie je links van de witte cirkel nog iets tevoorschijn komen. Een stukje van de oorspronkelijke opdruk?

Mvg

Johan

bellejt

dat zie je verkeerd.Is wel degelijk tampondruk.De foto heb ik uit de advertentie gehaald.Op de onderkant staat wel degelijk Roco austria.Is een beperkte serie en mss daarom moeilijk wat over te vinden.Heb hier zo ook wagons van M waar je niks overvind en ik toch in een database het nodige heb gevonden.Net als hun jaarwagons nu ook een nummer hebben gekrgen.

jlvjlv

Je hebt gelijk.

Dit zou het volgende nummer moeten zijn:

ROCO 73593, speciale oplage voor GHLuxemburg (CFL 4019 DC).

Mvg

Johan

bellejt

ROCO 73593  = het artikelnummer van de CFL 4000 reeks lok.

traxx2837

Goedenavond,

Deze koelwagen is bedrukt door BAUR, er zijn ook nog Luxemburgse Ichqrs-versies met opdrukken van Diekirch en Reichert.
Baur heeft ook nog ketelwagens (Calpam) en gesloten Luxemburgse goederenwagens (Cactus en Air Liquide) bedrukt.

Artikelnummers heb ik er niet van gevonden.
Waarschijnlijk zijn er ook Duitse reklamewagens op Roco-basis in de handel gebracht.

Achteraan op de verpakking (ziet er uit zoals de blauwe vensterverpakkingen van de 4415 van Märklin, maar donkerder van kleur)
staat als producent: LUTZ BAUR, 7967 BAD WALDSEE, W-GERMANY (dus al een tijdje geleden, de postnrs hebben nu 5 cijfers!)

Met vriendelijke groeten,
Dirk

bellejt

Thx. Nu weet ik al meer dat het blijkbaar een wagon van Bauer is op roco basis.Het nummer vind ik mss nog wel als ik eens tijd heb om te zoeken.Kan nu wel mijn database aanpassen.