Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Gezocht: Kleine industrie loc

Gestart door Robrecht, 19 oktober 2018, 09:41:02 AM

Robrecht

Ik zoek volgende diesel loc (H0, DC + DCC). Ik ben niet een super kenner dus geen idee welk type dit is?
Bij enkele foto's stond 'Fauvet Girel loc' in de omschrijving. Als ik Google levert dat meer de tankwagens op die er in Tessenderlo/Ham vaak voorbij komen :)

De kleur enzo maakt me niet zoveel uit... Ik zoek hem waarschijnlijk ooit te herwerken naar een exacte kopie van die op de foto.

Elie @ Ham by Peter Van Gestel, on Flickr


(Ik merk net dat er ook onderdelen op het forum zijn zoals 'Gezocht', misschien dat dit hier dan wat misplaatst is. Mijn excuses...)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Robrecht

#1
Ik vond wel al:
- ROCO 41120 / 41121, locotracteur diesel Y 8000 / Y 8400
- VB-5002
- B-Models 5005.02

Die komen aardig in de buurt, maar misschien dat er weet is van nog andere modelletjes?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Floris

geloof niet dat er ooit een model van dit ding gemaakt is, maar ik herinner me wel ooit een tekening ervan op interweb gezien te hebben. ff zuuke.
EDIT: beet.
http://herge.eklablog.com/cem-fauvet-girel-200-300-400-ch-a130564550
ken je knutselen! maar eens kijken of er een bestaande aandrijving past, de rest is medium niveau hondehok dus moet te doen zijn uit styreen of als je graag schuurt 3d-print.

Robrecht

Zalig :) bedankt!
3D printen is een optie, het 3D tekenen zal nog een ander paar mouwen zijn...

Moest nog iemand weet hebben van een H0 model dat er zeer kort bij komt, altijd welkom om te reageren...
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Andress24

Misschien de Köf van Trix/Märklin als basis?
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

GDE



MoVi

Ik heb net het model van Mortsel klaar gemaakt en vandaag alweer een nieuwe opdracht binnen.
Heb het dus druk zo, maar mocht er behoefte aan zijn dan zou ik kunnen helpen met het 3d tekenen van de kap.

Ronald Visser
Ronald Visser

Robrecht

De Köf van Trix en de Y 7400 van LS Models zijn beide wel goed in de buurt... Heb alleen de indruk dat de neus bij beide wat te lang is, en de originele heeft helemaal geen loop ruimte achteraan de loc als ik het mij goed herinner. Geen idee of dat eenvoudig aan te passen is.

Citaat van: MoVi op 19 oktober 2018, 22:28:58 PM
mocht er behoefte aan zijn dan zou ik kunnen helpen met het 3d tekenen van de kap.
Bij mij is er geen deadline ofzo, de baan bestaat zelfs nog maar enkel in mijn hoofd ;) Ik zal eerst al eens een poging doen als ik wat tijd vind, misschien dat er bij de afwerking wel wat hulp welkom is. Bedankt voor de aanbieding Ronald!

Bedankt voor de fijne referenties allemaal :)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Robrecht

Zag in een ander topic op het forum deze loc.. de gelijkenis is er, al werden misschien al betere kanshebbers vermeld...

Plumouth by Sven De Fruyt, on Flickr
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...