Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Ecos esu command station

Gestart door the_gold, 07 oktober 2018, 19:57:03 PM

the_gold

Ik heb sinds kort wat problemen met nieuwe locs en de centrale..
Sommige modellen melden zichzelf aan waarna ik ze kan opslaan, dit gaat meestal over de 62's van VB. Maar eenmaal je de centrale afsluit en de dag nadien aan stopt zijn die locs terug weg uit het systeem ( zelf de verwijderde locs staan er terug in )
Ik druk dus op stop, waarna ik de voeding uitschakel.
Een Vb 55 die in het begin zichzelf aan melde als ik die op de sporen zette, nu doet die dat zelf niet meer.

Iemand ervaring hier mee?

755philippe

Hallo,
Heb je achteraan in je toestel de batterijen ingestoken of eventueel nagaan of deze nog werken.
Mvg

755philippe

Jef

Lijkt mij toch ook in eerste instantie een probleem met de batterijen van het geheugen te zijn...
Indien je ze dient te vervangen zorg dan wel voor oplaadbare batterijen!

Gaat het over het recentste model van de Ecos of over een vorig model? Heb je de firmware al geupdatet?
Tuut zei de trein en de statie vertok.

the_gold

Ik heb deze nog maar een half jaar aangekocht. Was volledig in orde gezet toen.

ceuleer

Bij het afsluiten van de Ecos 2 wel opletten dat je enkele seconden op de STOP toets blijft drukken tot dit schem verschenen is



Dan pas mag je de voeding afsluiten en is het geheugen bijgewerkt.

the_gold

Handig om te weten, ik test het morgen en hou je op de hoogte

the_gold

Is gelukt, bedankt!

Enkel mijn 5529 krijg ik niet aangemeld, ik weer ook het nummer niet op wat hij ingesteld is.
Blijkbaar zijn dit nog oudere decoders die zichzelf niet aanmelden. Kan dit op de een of andere manier?

ceuleer

Sluit de rails aan op de programmeer uitgang achteraan de ecos, en zet alleen die loc op het spoor, zet dus nooit meer dan één loc op de sporen tijdens het uitlezen of schrijven van de CV's.
Open het setup menu op de ecos, het icoon met de steeksleutel.
Kies tapblad setup 2 en kies het eerste icoon "prog DCC"
Daar staat CV , in het vakje erachter zet je 1, en dan druk je op "lezen".
In het vakje eronder verschijnt nu het locnummer van de loc die je uitleest op het spoor.
Veel geluk.  ;)

the_gold