Piko speciaal-prospectus Frankrijk-België-Luxemburg 2018 PDF

Gestart door eve, 01 oktober 2018, 21:41:21 PM


Werner

Dank je Erik.

Toch wel mooi om de familiefoto van de oude reeks 20 op 1 bladzijde te zien.
Dat geeft me een bijkomend idee om in m'n treinen databank te implementeren.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Michiel

#2
Bedankt Erik,

een toch wel schaamteloze presentatie van Piko met een geschiedenis zonder één enkel Belgisch schaal N dingetje ertussen. De productiepolitiek is toch wel uiterst triest te noemen. Voor ander landen kan schaal N wel. Schande Piko! Het is een merk om te vergeten. Erg jammer van ze.  :(

(Voor H0 staan er wel erg mooie dingen tussen)  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Het is een 'schande' en 'schaamteloos' dat een fabrikant zich niet opoffert om iets te maken waar ze vanwege de extreem kleine markt bij lange na niet de afzet voor kunnen genereren die voldoende is. We snappen niks van economie maar gebruiken wel Grote Woorden en dat naar ene fabrikant die écht zijn nek uitsteekt. Mijn hemel. Wat is er in dit forum gevaren zeg?  >:(
Ook ik ben er hier onderhand wel een keer klaar mee

ACFI

De korte postwagen ziet er wel leuk uit. Is wel een achtergebleven Duitser, maar kom

Kan samen met de Marklin postwagen de baan op.

Wat voor andere wagens had de post in tijdperk III?

ACFI

Michiel

#5
Sicco, je hebt gelijk. Zij bepalen wat ze interessant vinden om te produceren. Op zich geen probleem mee. We vallen onder de kiesdrempel, dus spelen we niet mee in de zandbak. En als je in hoek zit waar steeds de klappen vallen, dan wil je dat soms ook eens ventileren.   ;)

Misschien had ik het iets genuanceerder kunnen formuleren, maar wie reageert er dan nog? En zoals ik óók zei: voor H0 maken ze mooie dingen.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ceuleer

Als ik in een catalogus begin te kijken, bekijk ik de schalen Z, N, 0, helemaal niet, alleen H0, en zie ik of er wat in staat wat me zou kunnen interesseren.
Ik kijk nooit naar modellen die ik toch niet zou kopen, omdat ze in de verkeerde schaal gemaakt zijn voor mij.

Herwig