Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

in de schoenen...

Gestart door dani, 27 september 2018, 16:06:05 PM

dani

Ik wou een nieuw topic starten over de restauratie van een Piko  Taurus  lok in G schaal.
Maar bij het opzoeken van mijn vorig topic over de "revival" van een ander Piko G model,  zonk de moed me in de schoenen.

Het is hier tegenwoordig heel erg matig tot zwak gesteld met de kwaliteit van de posts en draadjes.

Ik heb dan beslist enkel 1 foto te posten van een "tussenstap".  Dat is het.
Kommentaar zal er sowieso volgen, en ik weet dat het geen realistisch model is, maar  het is MIJN treinwereld en ik vind het ok.



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

marctje

Vrije interpretatie van een model moet kunnen. Ik vind dit een mooi model en als het volledig uw goesting is waarom niet. Ik ben zelf van plan om een Amerikaanse boxcar in de kleuren van Union Pacific te zetten voor mijn baantje, waarom? Omdat ik dat graag zou hebben, zelf al bestonden ze niet.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

mark7758

Gaaf voorstel. Complimenten
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 27 september 2018, 16:06:05 PM
Ik wou een nieuw topic starten over de restauratie van een Piko  Taurus  lok in G.... ik weet dat het geen realistisch model is....

Is toch van geen belang Dani, jouw tips en bevindingen kunnen dan (ook) dienen voor wel realistische modellen....
Doen zou ik zeggen!

;)

Jurgen

Laat je niet doen Dani.

Wat je laat zien hierboven is ook niet mijn meug, maar wat maakt dat uit?
Jij hebt er plezier aan beleefd om het te maken en ik zit hier maar op het forum te zeuren...

Trek u dus niks aan van de zeikerds en ga gewoon door.

Eerlijk, ik ga dit draadje niet blijven volgen, maar in Dani's World ga ik regelmatig eens kijken wat je allemaal bekokstooft.

De modelspoorhobby is hetzelfde als met vrouwen. De ene houdt van slank, de andere heeft ze graag wat dikker, hij houdt van grote borsten, hij van kleine,... maar uiteindelijk houden we allemaal van vrouwen! Alé, tenzij je homo bent maar dat is een andere discussie, ik wou gewoon een punt maken.
Soit, je snapt het wel.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

INFO

Wie is er hier dan aan het zeuren? Of zijn er berichten gewist??
Of zijn het die zeggen dat er wordt gezeurd??

@Dani ziet er schitterend en vooral glimmend als een ... in de maneschijn. Menigeen doet dit je niet na.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Knappe verschijning , misschien kan je die foto eens doorsturen naar Lineas , wie weet breng je ze op ideeën.  ;)

raf

ziet er goed uit .hier en daar wat bij joppen
het is niet mijn meug van type loco maar ik vind dit wel mooi gedaan
dus gaan met die banaan zou ik zeggen en niks van de rest aan trekken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

C.B.

Citaat van: ERVIN op 29 september 2018, 21:37:12 PM
Knappe verschijning , misschien kan je die foto eens doorsturen naar Lineas , wie weet breng je ze op ideeën.  ;)


Zal niet lukken , die B willen ze helemaal niet meer..
Wij proberen zelf aan lokfleet een geschikte bestickering aan te praten , echter tot hiertoe zonder veel resultaat.
De 6 lok"s ( 2 Traxx , 2 T77 , Class 66 , T13)  in de zwarte Lineas kleuren zullen tot hiertoe de enige zijn , jammer.
Groetjes.
Claudio.

dani

Citaat van: raf op 29 september 2018, 22:48:10 PM
het is niet mijn meug van type loco
Het is inderdaad niet het beste type maar als ik een te restaureren Spoor G loko van Piko kan kopen met 2 motoren en wat werk aan voor amper 29€ dan gaat die snel mee naar huis :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

voor wat het waard is ...

De verlichting is voorbereid...





















Klaar voor het inbouwen van de sturing.   Het wordt weer een WiFi lok  met een ESP8266 printje  (Arduino based WiFi webserver)



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

haha dani misschien mij verkeerd begrepen

ik zei het is niet mijnen meug van type loco
wa ik bedoel is
ik zie niet graag electro loc's eerder stoom en diesel
maar voor de rest ziet het er goed uit en die staafjes dat zijn led staafjes uit een lamp of vergis ik me
dus voor mij gewoon verder doen met wat je plezant vind en laat diegene die zitten te zeuren maar dien jong
het houd je van de straat zeg maar en je brengt er je tijd mee door


gr raf en hopelijk heb ik het nu nog niet ingewikkelder gemaakt dan voor heen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Paulogic

In zo'n G lok is er toch precies wel wat plek... amai.

Dat gaat goed komen Dani, en zeker als je via RC zou kunnen rijden lijkt mij dat een super idee.
Elke baan kan je dan berijden, zonder een hele pak geknutsel met decoderadres in centrale en zo.

ps : dat ventje trekt toch enorm op professor Barabas he... is dat meisje dan Wiske ? hihi of tante Ziemijnie (dat zei mijn Zusje ipv Sidonie)
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Paulogic op 06 november 2018, 07:43:30 AM
hihi of tante Ziemijnie (dat zei mijn Zusje ipv Sidonie en dat zei haar broertje)
tante heette Sidonia Paul

Inderdaad goed bezig met de grotere schaal !  :)

Michiel

Oorspronkelijk in het echt Vlaams was het Sidonie, later verandert in Sidonia voor de Nederlanders en in naam van het goede "beschaafde" Nederlands.  ;)

Goe bezig, Dani! En toch heerlijk z'n zee van plaats in een loc.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)