Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 184

Gestart door doomslu, 25 september 2018, 22:03:08 PM

doomslu

Met mijn hoofd volop in de voorbereidingen van de expo zou ik bijna vergeten dat we eventjes tussendoor nog een nummertje in mekaar geflanst hebben.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Die baan ken ik van ergens.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

froelants

Waar zou zich de kortingsbon voor de 3D scan moeten bevinden? In de tekst staat bij dit nummer, is dat het sepia-kleurig vierkantje met tekst in het artikel of moest dit een apart blad zijn? Weet u een richtprijs voor een 3-D model?
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

eddy

Zit tussen de verpakkingsfolie en MSM 184. Kostprijs €50 voor een figuur in HO of N,en €65 schaal O. Kortingsbon geeft €10 reductie op voornoemde prijzen.

Thommy

Citaat van: froelants op 27 september 2018, 15:39:52 PM
Waar zou zich de kortingsbon voor de 3D scan moeten bevinden? In de tekst staat bij dit nummer, is dat het sepia-kleurig vierkantje met tekst in het artikel of moest dit een apart blad zijn? Weet u een richtprijs voor een 3-D model?

Was enkel voor abo's. Zat bij het magazine in de folie.
50€ zonder bon voor N en Ho. 65 voor schaal O
Greetz

Thommy

froelants

Ik ben abonnee, maar er zat niets tussen de folie en de MSM.
Kan iemand mij zeggen welke kleur het had en de afmetingen dan weet ik naar wat ik moet zoeken.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

jlvjlv

Wit blad, A5 (schriftformaat), lichtblauwe/paarse tekstopdruk, recto Nederlands, verso Frans

Mvg
Johan

froelants

#7
Bedankt Johan,

Dat heb ik nergens gezien, ik ga nog eens onze de zetel zoeken dat is de laatste plaats waar ik nog niet gekeken heb.

mvg,
Frank
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

MoVi

Ik hoop niet voor de lezers dat het een in elkaar geflanst magazine geworden is.
Of ik moet het woord "geflanst" anders uitleggen.  ;)

Ronald Visser
Ronald Visser

ACFI

Citaat van: MoVi op 30 september 2018, 21:46:17 PM
Ik hoop niet voor de lezers dat het een in elkaar geflanst magazine geworden is.
Of ik moet het woord "geflanst" anders uitleggen.  ;)

Ronald Visser
The proof of the pudding is in the eating.
The proof of the MSM184 is in the reading.

ACFI

Gerolf

Citaat van: ACFI op 01 oktober 2018, 08:12:45 AM
The proof of the MSM184 is in the reading.

... en er staat naar mijn idee heel wat interessants in. Er zijn alvast enkele artikels die ik met bijzondere aandacht zal lezen  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BC911

Nog wat late feedback over dit nummer, maar eigenlijk ook meer in het algemeen ivm artikels over zaken in schaal N. Vaak lees ik hier dat er maar weinig voor N-ers in MSM te lezen valt. Natuurlijk kunnen we er niet omheen dat er in vergelijking met H0 bijzonder weinig Belgische zaken op de markt komen in N. Alleen zou het misschien mooi zijn dat als er toch zaken bestaan in N, dit dan ook vermeld wordt (voor die zeldzame N-ers onder de lezers  ;)).

Voorbeelden in dit huidige nummer:
1) op p. 13 staat een stukje over een knikketelwagen van Modellbahn Union in H0. Deze wagen bestaat ook gewoon in N (https://www.dm-toys.de/produktdetails/items/MU_N-G32044.html). Even vermelden zorgt ervoor dat veel meer lezers zich meteen aangesproken voelen door het stukje.

2) op p. 30-33 staat er vind ik een heel interessant artikel over het ombouwen van een Traxx in H0. Alle details van artikelnummers die je moet bestellen en al erbij. Super handig dus als je het zelf wil doen. Op de laatste pagina staat bij een foto dat dezelfde oefening in 1/160 overgedaan werd. Maar niets info over hoe en met welke basis  :(. En het zijn eigenlijk net de N-ers die vooral op zelfbouw of ombouw aangewezen zijn. Ik begrijp dat de focus op de ombouw van de H0 variant wordt gelegd, maar een klein kadertje met wat info over de N-variant zorgt er weer voor dat meer lezers zich voelen aangesproken.

Is bedoeld als opbouwende kritiek, want de inhoud van het nummer was dik in orde  8).

PS: tip voor een volgend stukje over een N-wagen (staat bij mij alvast op het verlanglijstje)
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

59erke

goed geschreven Bert !
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

We worden op onze wenken bediend: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,28265.msg412795.html#new

Ik blijf evenwel geïnteresseerd in de ombouw van de Traxx in N. Dus moest iemand de details hebben, dan mag dat gerust hier gepost worden als aanvulling op het nummer. Alvast bedankt.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...