Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Probleem Vanbiervliet 55 dcc met sound

Gestart door Cedric, 20 september 2018, 22:09:57 PM

Cedric

Goeieavond,
Daarjuist bracht ik mijn baan onder spanning. Wat bleek ? Kortsluiting! Dcc centrale sprong direct uit... Na wat zoekwerk bleek al vlug dat mijn trouwe 55 blijkbaar de schuldige was... Tot nu toe nog nooit problemen gehad met deze loc. Vanaf ik die nu op de baan zet treedt er kortsluiting op :-(
Enkele dagen geleden reed deze nog zonder problemen. Er is niets veranderd

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt

Gr
Cedric

55erke


Hoy,
Ik denk dat dit meerdere oorzaken kan hebben.
Misschien eens binnen springen bij vbv.

Groetjes


Rangeerduivel

#2
Dat is zeer vaag Cedric,
Men moet al helderziende zijn om dit van op afstand op te lossen....
Doch het eerste waar ik aan denk zijn de assen;
Heb je er per ongeluk geen 3-rail versie van gemaakt?
Dit is geen grapje hoor, ik bedoel het volgende;
De wielen worden L&R van elkaar geisoleerd doordat de as halverwege onderbroken is en wordt samen gehouden door het kamwiel.
Stel nu dat zo'n kamwiel kapotgaat en daardoor zijn spanning (klemkracht) verliest, kunnen de twee ashelften elkaar raken en kortsluiting geven...? :-\
Het is maar een gok, maar je moet met iets beginnen hé
Je zou dit kunnen nazien zonder de boogie open te maken gewoon al door de wielafstand na te meten

;)

Btw; die kamwielen kan ik je wel bezorgen, ik heb er een paar op overschot...

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

krispy

Ik gok op decoder ofwel ergens een draadje gelost  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

Het zou inderdaad de decoder kunnen zijn , maar wat Rangeerduivel hier aanhaalt kan ook , ik heb dit namelijk zelf al meegemaakt met één van mijn 55ers , en met kortsluiting tot gevolg , dus zo'n gok is dat niet hoor Rudy. ;)

Cedric

Ok, bedankt voor de tips ! Ik zal vanavond eens kijken of de wielen en assen ok zijn

Wat mij het meest verwondert is dat ie tot enkele dagen perfect gereden heeft, ondertussen gewoon op de baan gestaan heeft op dezelfde plaats en gisteravond dan direct kortsluiting geeft bij het aanleggen van de spanning

Indien ik het niet vind spring ik morgen eens binnen bij Vanbiervliet. Woon gelukkig niet zo heel ver van Ingelmunster  :)

Cedric

Ondertussen vanmiddag binnengesprongen bij Vanbiervliet

Was inderdaad de decoder, er werd een nieuwe geplaatst en ondertussen bolt ie terug super zoals voordien

Eigenlijk wel heel goede service, werd direct hersteld. Ben zeer tevreden dat de loc zo vlug terug in orde is  :) :D

bellejt

altijd hetzelfde bij VBV : een super service