Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Oude Roco modellen

Gestart door Peter, 10 september 2018, 11:54:39 AM

Peter

Dat oude Roco modellen (niet enkel Roco natuurlijk) ook hun charme hebben en zeer dikwijls prachtige modellen bewijzen de twee bijgaande foto's van de Roco 43340, en model van de stoomlok baureihe 012 064.2 van de Deutsche Bundesbahn. Ook bij het grote voorbeeld was de baureihe 01 öl een prachtig lok. Het produktiejaar van dit Roco model weet ik helaas niet, maar ik weet wel dat ik het al vele jaren heb. Ooit eens geprobeerd het te verkopen, maar zo'n oude modellen raak je bijna (ook aan een lage prijs) niet kwijt, en nu ben ik gelukkig dat ik het model nog heb.
Met de Uhlenbrock decoder in de tender heeft hij trouwens uitstekende rijeigenschappen, en met een paar kleine extra details ziet hij, er volgens mij, nog super uit.

DSCN3833-2 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN3832-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

dat ding is toch zo oud nog niet?

stoomlokje

Peter,
die loc is geproduceerd tussen 1996 & 1999 volgens mijn dikke van (dale )Roco, en had al een DCC stekkertje
die stomers zijn inderdaad prachtig.

Saskia

Peter

#3
In elk geval meer dan 20 jaar oud.
Heb dat model tweedehands vele jaren geleden gekocht op een beurs (je) in de sporthal aan het schijnpoort hier in Antwerpen,
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

ow ja. ik ben oud, locje valt wel mee, dat is het dus.  8)