Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De 9e Grote Modelspoorexpo 2018 te Leuven

Gestart door doomslu, 01 september 2018, 14:35:35 PM

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Ook van mijnentwege veel lof voor de organisatie. Het was zeker in orde en goed geörganiseerd, nog beter dan de vorige expo. Vooral het niveau van de getoonde banen (zowel de wedstrijd als de genodigde banen.
Helaas heb ik deze keer minder kunnen rondkijken dan vorige keer door de deelname met mijn minibaantje, maar daar geniet je dan ook zelf wat van door het bekijks dat je al dan niet hebt.
Zoals altijd redelijk wat bekenden zien passeren. Links en rechts wat aangeschaft.
Tevens van Wim (Kautenbach) een schijnbaar lekker biertje in ontvangst mogen nemen dat bij hem in Zwolle wordt gebrouwen. Dat zal ik in een van de komende weken wel eens koel zetten en uitproberen met een lekker stukje kaas erbij.

Ondertussen zijn we ook al wat meer uitgerust dan net voor en op de expo zelf.

Wel ben ik nog benieuwd naar de volledige uitslag van de minibaantjes (resultaten in volgorde van vakjury en van het publiek). :)

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


doomslu

De periscopen waren inderdaad uit gelazerd mdf, gemaakt door Paul (Ctraccs).
ik wil graag een foto van het gebruik er van om in MSM te gebruiken, maar heb zelf geen tijd gehad om te fotograferen...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DIORAMABOUWER

Ik was aanwezig met "statie Ghistel anno 1942" en zelf geen enkele foto gemaakt van de baan terwijl hij opgesteld stond.En wat mij ook opvalt, er zijn geen D-LOC filmpjes te bespeuren !!!!!
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Metpetergaathetbeter


doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 oktober 2018, 12:03:51 PM
die komen ongetwijfeld  :)
Klopt. Dirk was er 2 dagen.
Geef die man even de tijd om ze te monteren.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 18 oktober 2018, 17:41:03 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 oktober 2018, 12:03:51 PM
die komen ongetwijfeld  :)
Klopt. Dirk was er 2 dagen.
Geef die man even de tijd om ze te monteren.  ;)

Ter aanvulling;
Dirk heeft de eerste dag foto's , en de tweede dag films opgenomen en dat waren er nogal wat hoor! ::)
Geduld is een schone deugd...

;)

Kautenbach

Hup hup hup Dirk...... ;D ;D

Zouden op die foto's  ook periscopen staan :D

D_Loc

Om even een idee te geven: ik heb 497 videofragmenten, daaronder zijn alle minibaantjes en banen waarvan ik nog niet eerder video-opnames had gemaakt op andere beurzen of die inmiddels een uitbreiding hebben gehad. Helaas heb ik er toch een aantal gemist door tijdsgebrek of die niet in mijn looproute zaten waardoor ik ze over het hoofd heb gezien, dat zijn "Le Vicinal a Vresse", "Statie Ghistel anno 1942" en "Thuringerbaan". Ik had ook nog bij de forumbanen wat willen filmen maar ook daar niet aan toegekomen.
Twee dagen is gewoon te kort om alles te fotograferen en filmen (+50 banen als de minibaantjes en forumbanen worden meegeteld), zeker zaterdagochtend was het ook erg druk waardoor er wat geduld opgebracht moest worden om ergens te kunnen filmen.

Bij de laatste OntraxS! ben ik ook 3 dagen geweest om alles behoorlijk te kunnen bekijken/filmen/fotograferen.

Sorry Marc (Dioramabouwer) dat ik weer je baantje heb gemist  :-[ (hoop dat ik nog op een andere expo een kans krijg)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Ronald

Dirk, ze moeten maar geduld hebben als je jezelf zo inzet voor dit doel. Je bent een geweldige filmer die prachtige eindproducten aflevert en dat kost nogal wat tijd ;) Topwerk!

SuSke

Citaat van: doomslu op 18 oktober 2018, 09:32:36 AM
De periscopen waren inderdaad uit gelazerd mdf, gemaakt door Paul (Ctraccs).
ik wil graag een foto van het gebruik er van om in MSM te gebruiken, maar heb zelf geen tijd gehad om te fotograferen...  :(

Zal proberen een foto te maken op onze tentoonstelling.
Er zijn bij ons ook 2 periscopen à la C-traccs beschikbaar vanaf zaterdagmorgen ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DIORAMABOUWER

Citaat van: Ronald op 18 oktober 2018, 19:23:00 PM
Dirk, ze moeten maar geduld hebben als je jezelf zo inzet voor dit doel. Je bent een geweldige filmer die prachtige eindproducten aflevert en dat kost nogal wat tijd ;) Topwerk!
Geen probleem Dirk, doe maar rustig uw montages,we zijn gewoon nieuwschierig naar de top filmpjes van u,zodat we nog een beetje kunnen nagenieten van een zéér geslaagde expo
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

doomslu

Nog een vraagje: wie commentaren op de expo leest op fora of andere websites/in andere bladen, geef je me een seintje aub?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronald felix

bij "die drehscheibe" erg lovend...

Ronald(chen)
Ronald