Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De 9e Grote Modelspoorexpo 2018 te Leuven

Gestart door doomslu, 01 september 2018, 14:35:35 PM

Michiel

Net terug, en onder de indruk. Prachtige banen gezien, ben geïnspireerd, en het niveau van de minibaantjeswedstrijd is overweldigend!  :o 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

krispy

Terug van de expo , het niveau gaat steeds omhoog lijkt mij , de banen en minibaantjes waren top .
Wat de tweedehands prijzen betreft, tja gaat waarschijnlijk van kwaad naar erger , maar dat hangt een beetje van jezelf af , maw ik ben met  lege handen naar huis gekomen 😭
Heb de meet en great  blijkbaar gemist , had gisteren geen pc open gehad  , maar wel enkele bekenden tegengekomen waar dan een babelke mee gedaan werd

Proficiat aan de organisatie voor dit bereikt niveau op de expo , was zeker zijn centen waard , dit vindt ik nu eens geen weggesmeten geld se
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

Heel zeker de moeite , wel erg druk , en niet alleen aan de verkoop standjes , ook de banen zijn heel druk bezocht geweest , en terecht , aan alle bouwers , een welgemeende proficiat.
En ik heb zelfs onze Rudy ( Rangeerduivel) een hand gegeven , zonder dat hij volgens mij wist wie ik was. ;)
En zoals op alle beurzen , veel bekend volk gezien en toffe babbels gehad.

TOP editie!!

Nieuwe loc gekocht van LS Models ( bedankt Luc) en dan nog een prachtige containerwagon van het , voor mij nieuwe merk , Igramodel.

Werner

Fantastische dag beleefd op de expo. Bedankt aan alle deelnemers en de organisatie!

En inderdaad, het niveau lag erg hoog. Ik betrapte me erop dat ik meer naar de landschappen en bebouwing aan het kijken was, dan naar de treintjes.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

renstimpie

Moe maar voldaan,  thuisgekomen ...  na wat pech met het minibaantje, was ik de moed bijna verloren.   Na De middag ging het terug beter.  Leuke comments gekregen op chateau migraine.
Ik kijk al uit naar morgen..  maar eerst mijn bolleke gaan kleuren.

Ludwig

#96
Waar blijven de eerste foto's? 🙄😊
Zijn er promoties bij de handelaars te bespeuren ?
Morgen ga ik zelf eens een kijkje nemen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

MoVi

Ronald Visser

Rangeerduivel

#98
Citaat van: ERVIN op 13 oktober 2018, 18:20:03 PM
En ik heb zelfs onze Rudy ( Rangeerduivel) een hand gegeven , zonder dat hij volgens mij wist wie ik was. ;)

Zal wel, daarom doe ik meteen een oproep aan iedereen, zeg er aub even bij wie U bent.
Iedereen die meedoet aan zo'n beurs zal dat herkennen, je ziet op een dag zoveel mensen dat je gewoon van je melk raakt en op de meeste gezichten geen naam kan plakken, mede doordat de foto's hier op dit forum meestal uit een vorig leven dateren.
Er zitten hier echter wel een paar iconen tussen die nooit veranderen bij het ouder worden! :)
eens je de mensen een paar maal ontmoet hebt lukt dat veel beter,
In elk geval ervaar ik het zo...

;)

Ter info; vandaag was ik verantwoordelijk voor het minibaantje van ons club-en forumlid Sven, morgen ben ik weer bij "de Amsacbende"! Mijn foto arsenaal ga ik eerst nog wat aandikken alvorens hier te posten.

evan

Aan de organisatie en deelnemers:

Ik heb er echt van genoten!  Een grote diversiteit van kwaliteitsvolte banen hebben me geboeid.  Als bezoeker vond ik de opzet goed geslaagd.  Wat de minibaantjes betreft, vond ik het aantal deelnemers talrijk en de lat van kwaliteit en de originaliteit lag ook hoog.  Het niveau van de baantjes gaat ieder jaar hoger en hoger liggen! 

Totaal uitgeput, maar voldaan blik ik met een glimlach terug op deze dag.

Toffe babbels gehad met bekenden en onbekenden en diegenen die ik gemist heb... wel tot binnenkort ;)

Groetjes 

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

Ben vandaag langs geweest na dat ik deze morgen ontdekt heb dat het dit weekend doorging. Beetje gemengde gevoelens dit jaar. De minibaantjes zijn eindelijk baantjes geworden, geen diorama's waar zoveel mogelijk miniscenes ingeperst worden. Maar de andere banen vielen dan weer tegen. De verkoop, dat is variabel elk jaar en elke beurs. De eerste rondgang had ik juist 1 boek gevonden. Na een broodje en Leffe ben ik uiteindelijk met 10 wagons en nog een boek naar huis gegaan. Maar wel van heel andere dingen dan verwacht. Een deftig pincet heb ik dan weer niet gevonden.

Wat me opviel was dat de dames dit jaar sterk vertegenwoordigd waren. Ook dat eenmaal 15h30 er geen kat meer was.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: thor op 13 oktober 2018, 15:12:26 PM
Prijzen 2de hands materiaal lijken me allemaal wel vrij duur geprijsd te zijn, kan aan mij liggen natuurlijk.
lijkt niet zo 't is gewoon zo,M6'en kosten met stuurrijtuig bijna 3 maal zo veel als toen ik ze kocht  ik  betaalde zo'n set toen 138 euro(met korting)

Thommy

Ook geweest vandaag. Was deze ochtend te druk (dochter van 4 was mee)
Top van Faller die kitjes voor huisjes te maken voor de kinders. Was ze super blij mee!

2de hands is idd duur. Was naar 1 iets specifieks op zoek maar 400 voor de chiquita variant van de HLE18  :o (en LSM brengt die niet terug uit normaal  ::)).

Top erg blij geweest te zijn. Benieuwd naar de 3d print
Greetz

Thommy

MoVi

Heb je je laten vereeuwigen?

Ronald Visser
Ronald Visser

Thommy

Citaat van: MoVi op 13 oktober 2018, 22:19:37 PM
Heb je je laten vereeuwigen?

Ronald Visser

Jup. Samen met m'n dochter. Benieuwd welke pose ze gaan nemen.(stuk of 10 verschillende genomen)
Wel in O figuurtje, dan heeft ze er iets aan ook.
Greetz

Thommy