Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Perron wachthuisje

Gestart door Peter, 31 augustus 2018, 11:50:53 AM

Peter

Kan iemand mij soms aan de juiste afmetingen helpen van het op onderstaande foto getoonde perron wachthuisje?

P8220143 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Voor mij is het iets te ver weg om er even naar toe te fietsen.
Maar hoe precies wil je het hebben? De tegels op het perron zijn 30 cm, de perronboorden zijn 1 meter. Daar valt toch wel iets uit af te leiden.

Peter

Hallo Klaas,
Ja, de voorzijde is inderdaad vrij eenvoudig, op enkele cm na, af te leiden, aan de hand van de tegels
Maar dan hebben we nog de breedte en de hoogte en de overstekende dakranden
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Ik vermoed zo dat de zijkant even groot is als de voorpanelen. De overige maten kan je toch berekenen door in de foto te meten?

renstimpie

Peter,

Ik tel 5 tegels aan de zijkant  dus ik denk 1,50 voor de breedte.  Ik denk wel dat je met een simpel tekenprogramma gemakkelijk de afmetingen kan afleiden.  Trek een rechte lijn aan een tegel.  Kopieer deze lijn enkele keren om de hoogte te bepalen.  bvb.  Lijnstuk is 30 cm.   5 lijnstukken is dan uiteraard 1,m50.

Ik denk dat je dit het gemakkelijkste in een MS paint kan.

Tim

59erke

Peter, ik heb dit in het verleden ook eens gemaakt en had toen de volgende gegevens ter beschikking

Opgelet, maten reeds omgerekend in HO

Lengte 61mm
Breedte 15 , mm
Hoogte 27 mm

Ramen vooraan en achteraan 18 x 15 mm, ramen staan op 8mm van de onderzijde
Ramen zijkant  18 x 13 mm
Dak  26 x 67 mm
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dani

doe toch af en toe eens wat moeite, man....

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Thommy

Ik heb gelijkaardige opgemeten in Lissewege, toen ik ooit het idee had dat te bouwen. Eens tussen m'n aantekeningen kijken want die zijn nu reeds moderne versies geworden  ::)
Greetz

Thommy

SuSke

Volle panelen zijn trespa met een nuttige breedte van 1.22m. Al de andere maten laten zich dan eenvoudig uitwerken.

Verschillen zullen zich in enkele 1/10mm zitten en zo nauwkeurig werkt niemand in plasticard. Hooguit op 5/10mm.
Tenzij je de boel wil gaan 3D-printen met een resolutie van 5/100mm
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

oebr



met dit hier kom je allicht ook al een eindje Peter.
Afdrukken zodat de schaal onderaan 5 cm meet en dan je profieltjes en plaatjes op maat zetten.

Eventuele criticasters, doe geen moeite. Bijgaande tekening geef ik alleen als antwoord op
Peter z'n vraag en tav eventuele andere geïnteresseerden. Het betreft een onafgewerkte werktekening
voor OEBR, is al licht aangepast aan beschikbare materialen en nog vatbaar voor kleine veranderingen
die de bouwpraktijk zal uitwijzen.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

#10
In de Ardennen heeft de TEC ook een soort blokhutjes in dienst,
daar heb ik ooit eens een bouwbeschrijving van gemaakt.

Zal ze in een ander draadje posten:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,28045.0.html



On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Red dank voor het plannetje, altijd makkelijk om bij de hand te hebben.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154