Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minivijl of minizaag voor <10 €

Gestart door eve, 23 augustus 2018, 14:59:00 PM

eve

Enkele dagen geleden zag ik dat mijn echtgenote, bij het bewerken van haar nagels, een machientje gebruikte : "Gekregen van de dochter...". De bron was niet direct duidelijk, dus even zoeken op het net.
En dit was het :

https://www.unigro.be/nl/beauty/verzorging/manicure/elektrische-nagelvijl-velvet-smooth-scholl/0278317?channable=e50079.MDI3ODMxNy0tLU5M&gclid=CjwKCAjwtvnbBRA5EiwAcRvnprQYRETppVj1lSo1s4KCjRWS9zd4neWU-9d6BbhUx1MZvUj8bNGGCRoCnIMQAvD_BwE

Nu vond ik de prijs (47 €) nogal grof. Bij "den Bol" zakte die prijs dan naar 14 €. Uit ervaring weet ik dat die ook niet de goedkoopste zijn. Mijn echtgenote wist dat ze die elektrische nagelvijl ook verkopen in de "Action". En jawel : juist hetzelfde toestel voor 8 € inclusief batterij en geen verzendingskosten wegens direct meenemen.

Het oscillerende staafje op de vijl heeft een diameter van 3 mm.
Voor het maken van een adapter sloopte ik een "suikertje" (4 mm²). Alleen de metalen delen zijn nodig.


by Erik Verleysen on Flickr

Een stukje buis van 2 mm in een even lang stukje buis van 3 mm kleven en daarin een stukje afgebroken figuurzaag geeft een minizaagje.
Een stripje schuurpapier (korrel naar believen) op een messingprofieltje " 3 x 1 mm kleven (secondenlijm) geeft een minivijltje.


by Erik Verleysen on Flickr

Minizaag


by Erik Verleysen on Flickr

Minivijl


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.






Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Lap....madam is haar machientje alweer kwijt aan een te gekte modelbouw knutselaar  ;)

PietB


Klaas Zondervan

Ik vind het ook een goed idee. Alleen zou ik voor het zaagje een andere bevestiging kiezen. Als het breekt of sleets raakt moet je eerst weer een nieuw zaagje in een buisje kleven.

adrievans

eerste opmerking verwijderd wegens verkeerd lezen.
Ik neem aan dat er in het apparaat een pendelbeweging zit ingebouwd?
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

eve

Citaat van: adrievans op 23 augustus 2018, 19:50:37 PM
...
Ik neem aan dat er in het apparaat een pendelbeweging zit ingebouwd?

Ja.
Mvg, Erik

755philippe

Oei konkurrentie op komst voor Proxxon. Nee, een zeer goed hebbedingetje dat je met weinig aanpassingen in mekaar kunt steken.
Mvg

755philippe

just4fun

Ik had dat toestelletje ook al in de rekken zien hangen en zag daar iets bruikbaars in.
Maar ik heb het niet aangeschaft, nu misschien toch wel.
Paul

kasteel

Erik
kun je iets meer info geven over de ACTION versie aub
ik heb daar enkel versies gevonden die een roterende aandrijving hebben en dus geen rechte pendelbeweging
bedankt

eve

Google eens op "scholl elektrische nagelvijl".

Daar zie je de verpakking.

Misschien hebben niet alle "Action"'s ze in het assortiment...

Mvg, Erik