Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Eurospoor2018, Internationaal Modelspoor Evenement

Gestart door Leo_H, 15 augustus 2018, 14:13:38 PM

doomslu

Citaat van: SuSke op 11 november 2018, 20:21:01 PM
.... Dit doet echter geen afbreuk aan hun kwaliteit maar doet wel realiseren dat de vijver met mooie modelspoorbanen stilaan droog komt te staan.
...
Ofwel zijn er gewoon teveel expo's en moeten we daar zuiniger mee zijn?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Citaat van: Havoc op 11 november 2018, 15:26:31 PM
Kan er niet goed bij dat Houten en Eurospoor tegelijk dorgingen.

Hoezo? Bijten elkaar niet, Eurospoor is een 3-daags banen evenement met handel en Houten is alleen maar handel en maar 1 dag. Wat is dan het probleem?? Er zijn mensen die zaterdag even naar Houten zijn geweest en daarna naar Eurospoor.

Niet altijd zo zeveren ;)

Citaat van: doomslu op 11 november 2018, 21:48:35 PM
Ofwel zijn er gewoon teveel expo's en moeten we daar zuiniger mee zijn?

Misschien wel. Er wordt wel veel goed nieuw spul gebouwd maar niet snel genoeg voor al die expo's ;)

doomslu

Het is blijkbaar wel een probleem voor de handelaars, want die kunnen (meestal) niet op 2 plaatsen tegelijkertijd zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Klopt, maar ergens moeten data vastgezet worden. En vaak gebeurd dat al langere tijd van tevoren en ja, dan kan het wel eens tot een botsing komen. het zij zo.

WVA

Ben ook geweest maar heb er een weekendje van gemaakt... zaterdag het spoorwegmuseum en zondag de beurs. En dan nog zeer toevallig overnachten in een hotel waar een hele boel buitenlandse standhouders logeerden. De zoon en vrouw, die laatste is niet echt een fanaat, hebben een samen met mij een geslaagd "treinweekend" gehad.  ;D

Beurs is echte geweldig, gezellige kraampjes voor de handelaars, zeer mooie banen, veel animatie voor de kinderen, enz..... En ondanks dat er veel volk op afkomt, door de indeling en de ruimte lijkt het niet druk.

Gert1

Citaat van: Ronald op 11 november 2018, 21:55:35 PM
Hoezo? Bijten elkaar niet, Eurospoor is een 3-daags banen evenement met handel en Houten is alleen maar handel en maar 1 dag. Wat is dan het probleem?? Er zijn mensen die zaterdag even naar Houten zijn geweest en daarna naar Eurospoor.

Klopt. Ik vermoed zelfs dat er honderden mensen 'the double' hebben gedaan, want ik had als standhouder in Houten niks te klagen: het was zelfs redelijk druk en de omzet was gewoon goed. Tevens had ik de indruk dat er aardig wat mensen voor het eerst in Houten waren en zo kun je dus zelfs stellen dat Eurospoor voor nieuw publiek in Houten heeft gezorgd.

Gisteren als bezoeker Eurospoor bezocht en ook dat was wederom een succesvolle beurs.

mvg,
Gert

Floris

ja, was eerst met ontraxs ook zo, al zit er wel meer overlap tussen houten en eurospoor.

modelbaanHO

Citaat van: SuSke op 11 november 2018, 21:33:02 PM
Citaat van: Havoc op 11 november 2018, 20:58:35 PM
Suske, een zonnekap voor je lens zou helpen. Zal eens kijken of ik iets bruikbaars heb van foto's.

Zijn de meest onprofessionele gsm-foto's - met waarschijnlijk dan ook nog een vuile lens en een boel krassen erin  ;)

Maar toch bedankt om ze delen !
Kon deze keer niet zelf naar Utrecht gaan, dus doe ik het met de foto's die jullie posten.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ATBtrein

Ik heb zojuist de berichten gelezen over de expo's. Het overlappen ...

Voor mezelf was het juist door de 'dubbel' dat ik naar deze beurzen ben geweest (gezien de afstand, zo'n 650 km heen/terug)

Wat me nog het meest aangenaam verraste was dat ik 2 volledige beurzen heb gezien. Nu weet ik niet of Houten anders nog groter is, maar ik vond het in ieder geval de moeite en zal het zeker overdoen als de gelegenheid zich aanbiedt.

Mvg

Marnick
 

doomslu

Ik ben nog niet naar Houten geweest omdat ik steeds hoor dat het een grote rommelmarkt is.
Een expo is het in elk geval niet, dacht ik...

En bravo als je er in slaagt 2 beurzen/expo's op één dag te doen. Ik kom meestal pas halfweg als de dag voorbij is.  :-\  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Rommelmarkt is Houten niet, het is een ernstige tweedehandsmarkt met ook wel interessante alternatieve aanbieders van bvb besturingen. Ik vind daar meer dan in Leuven. Er zijn geen banen maar het is dan ook geen €17.50. Maar net zoals Doomslu slaag ik er niet in om Eurospoor en Houten op 1 dag te doen. En 2x heen en weer rijden op 1 weekend is er ook teveel aan. En dan was het nog in Walferdange ook...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 12 november 2018, 19:30:05 PM
Rommelmarkt is Houten niet, het is een ernstige tweedehandsmarkt met ook wel interessante alternatieve aanbieders van bvb besturingen. ...
Dan zal ik mezelf eens daarheen moeten slepen, maar eigenlijk ben ik geen 'koper'. Ik kijk liever mooie modelspoorwegen.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Dan moet je niet gaan, er is geen baan te zien. Als je daarentegen geen 2-rail belgisch TPIII doet is er van alles te vinden. Smalspoor, US, N, etc... alles wat je nooit in Leuven vindt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Ok. En nu terug naar het onderwerp: Eurospoor. Wie is geweest en wat waren de leukste banen volgens jullie?
En wie maakte foto's?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Ik had eerder al een foto laten zien van Tim met een bezorgd gezicht bij St Amis sur Mer, maar hier zijn nog 3 foto's:

DSCI2265 by klaas zondervan, on Flickr

DSCI2266 by klaas zondervan, on Flickr

DSCI2270 by klaas zondervan, on Flickr