Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Le chemin de fer du bocq

Gestart door 55erke, 12 augustus 2018, 18:41:49 PM

PaulC

Ik meen ergens gelezen te hebben, maar vind het niet direct terug, dat een aantal 62/63 'ers ingezet werden op een grensoverschrijdende dienst met Nederland. Om in Nederland te mogen rijden moest er o.a. een derde koplamp op.

Paul

Jérôme

Goedemorgen,

ik heb vernomen, dat het rijden met drie frontseinen nu ook in België verplicht is/wordt. Daarom krijgen o.a. de 62/63'ers en de varkenneuzen een derde koplamp.

Groetjes

Jérôme
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd

Rangeerduivel

Citaat van: Jérôme op 29 augustus 2018, 10:05:18 AM
Goedemorgen,

ik heb vernomen, dat het rijden met drie frontseinen nu ook in België verplicht is/wordt. Daarom krijgen o.a. de 62/63'ers en de varkenneuzen een derde koplamp.

Groetjes

Jérôme

Ik had mij eerder laten wijsmaken dat het derde frontsein (indien aanwezig) al geruime tijd verplicht is, maar dat het door de leiding zo goed als niet gekontroleerd werd/wordt....
Machinisten onder ons zouden daar meer uitleg over kunnen geven, bij ons is het maar "van horen zeggen..."

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 29 augustus 2018, 11:11:30 AM
Citaat van: Jérôme op 29 augustus 2018, 10:05:18 AM
Goedemorgen,

ik heb vernomen, dat het rijden met drie frontseinen nu ook in België verplicht is/wordt. Daarom krijgen o.a. de 62/63'ers en de varkenneuzen een derde koplamp.

Groetjes

Jérôme

Ik had mij eerder laten wijsmaken dat het derde frontsein (indien aanwezig) al geruime tijd verplicht is, maar dat het door de leiding zo goed als niet gekontroleerd werd/wordt....
Machinisten onder ons zouden daar meer uitleg over kunnen geven, bij ons is het maar "van horen zeggen..."

;)

Ach, vorige week was ik in Gent-Zeehaven en zag ik een 77 los van bij Volvo vertrekken en na 20 meter doet hij zijn sluitlichten uit ... Af en toe zie je dat nog, ook in volle baan, losse locs met de sluitverlichting uit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

D_Loc

Ik was bij de TSP-reis van 14 augustus, ik heb tijdens de excursie naast foto's ook het e.e.a. gefilmd.

Voor wie het interesseert kan de foto's en video bekijken via onderstaande links (klik op de gewenste foto).

Link naar fotoalbum (klik onderstaande op foto):



Link naar video (klik op onderstaande foto) (video wordt nog bewerkt door YouTube dus nu nog geen HD kwaliteit):
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

celtjan

Citaat van: Jérôme op 29 augustus 2018, 10:05:18 AM
Goedemorgen,

ik heb vernomen, dat het rijden met drie frontseinen nu ook in België verplicht is/wordt. Daarom krijgen o.a. de 62/63'ers en de varkenneuzen een derde koplamp.

Groetjes

Jérôme

Mijn inziens hebben de AM80 (MS Breaks), ook na de nieuwe modernisering, nog altijd geen 3è koplamp.
Wanneer er een derde koplicht aanwezig is, is het verplicht deze aan te steken... .
En wat met de 'klassiekskes'?, die half augustus met spoed uit de mottenballen gehaald werden?

Gr,
Jan(tje)