Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

31ste Treinweekend van Oostende

Gestart door Driesel, 08 augustus 2018, 21:32:00 PM

mahtoska1

Vandaag langs geweest. Het was een aantal jaren geleden dat ik nog naar een modeltrein tentoonstelling ben geweest en ik moet zeggen dat er veel veranderd is op 6 jaar. Het niveau is TOP.
Prachtige tentoonstelling. Proficiat aan de organisatoren.

Fotos zijn te vinden op:
https://www.flickr.com/gp/151376018@N08/MkF359

Dit is mijn favoriet.


OlivierV

Vandaag ook langsgeweest.

Mooie expo met mooie al dan niet nog in aanbouw zijnde banen. Veel banen waren van een hoog niveau, moge het voor de volgende maal even goed zijn!
Daarna nog even uitgewaaid en tot aan de zee gestapt aangezien je er vlakbij bent.


Fototoestel wel meegenomen, maar geen platen genomen, had meer zin in genieten van de baantjes.

Uiteraard ook weer de bekende gezichten gezien die je vaak tegenkomt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Fretbol

Vandaag ook eens een bezoek gebracht aan de expo in Oostende: heel mooie banen gezien van hoog niveau!

Nogmaals kunnen genieten van Vaerwegh Dok en van Frans en collega's enkele heel goeie tips en veel inspiratie gekregen voor een eigen modelbaan.

Ook Hasselt was ronduit indrukwekkend, ongelooflijk dat deze modelbaan het werk is van 1 koppel, wat een monnikenwerk moet dit geweest zijn.

Ook de kleinere banen waren de moeite. Proficiat aan de organisatie, een heel geslaagde tentoonstelling. Ik kijk alvast uit naar volgend jaar  :)

Anthony

loebaske


Terug thuis en heeeel tevreden, een pluim voor de organisatie....

Nu voorbereiden voor volgende week zondag in Wetteren op de ruilbeurs ( ;) ) van CC Rail....

Herwig

#34
Zondagvoormiddag langsgeweest.   
Niet per fiets want ik was anders verzopen zeehond geweest ...
't Was een goede en prettige club-tentoonstelling & -beurs.
( het was opbeurend tijdens een verder uitgeregend en niet zo vrolijk weekeinde-aan-zee )

Gevarieerde keuze aan banen-van-niveau.     Aangenaam voor de bezoeker(s).

Die mannen van de Britse baan zaten er inderdaad maar   'geeuwerig'   bij .
Nog collectief last van Blond Coast-bier, Rodenbach of Brugse Zot,  eergisteren-avond ?
De heren hebben desondanks toch wat vragen beantwoord over Peco medium- of large wissels ....

SuSke

Wij, da mannen van MTD zijn ook heelhuids en droog terug thuis geraakt en gelost.

Aan de mannen (en vrouwen) van MSKK, bedankt voor de fijne gelegenheid en de mooie expo.
We hebben een gezellige tijd gehad en veel plezier gemaakt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Driesel

Wat gaat de tijd snel, we zijn al een week verder. Het was een druk weekend, en het doet deugd om te zien en lezen dat iedereen tevreden was.

Ik heb toch wat film-opnames kunnen maken, maar jammergenoeg niet van alle banen: https://youtu.be/6N4b9PybKNc

Foto's heb ik ook te weinig, gelukkig heeft Pieter in bovengaande post mooie foto's:
CiteerFotos zijn te vinden op:
https://www.flickr.com/gp/151376018@N08/MkF359

CiteerAan de mannen (en vrouwen) van MSKK
Frans, bedankt om de dames te vernoemen!

ceuleer

Ik ben niet in Oostende geraakt, maar dank zij uw filmpje heb ik toch een idee van wat er allemaal te zien was.
Iets voorbij de 6 minuten wordt er een baan in beeld gebracht met een autostrade waarover wagens en trucks rijden.
Dit vind ik geweldig gedaan. Welke baan is dit ?

eddy

Gunter,
dit is een schaal N baan ,genaamd Rumelaarsweg. Bouwer is Loek Bronkhorst. Dat is ook de man die de bewegende fietsers heeft bedacht en ontwikkeld. Ook op de achtergrond vliegt een vliegtuig van rechts naar links.
groeten eddy

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 29 september 2018, 12:35:52 PM
Iets voorbij de 6 minuten wordt er een baan in beeld gebracht met een autostrade waarover wagens en trucks rijden.
Dit vind ik geweldig gedaan. Welke baan is dit ?

Gunter,
De naam ontgaat mij even maar het betreft hier een N-baantje van een Nederlander.
De auto's rijden dmv een ingenieus uitgedacht systeem, maar nog ingenieuzer is het verschijnen van een vliegtuig uit de wolken links van de baan, om dan langs de rechterzijde van de baan terug in de wolken te verdwijnen!
Het systeem van Hamburg is daar kinderspel tegen!!! ;D ;D

;)

en ja, Eddy was mij net iets voor...alhoewel bij hem het vliegtuig blijkbaar de andere richting uit vloog!  ;D ;D ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 29 september 2018, 13:29:35 PM
Citaat van: ceuleer op 29 september 2018, 12:35:52 PM
Iets voorbij de 6 minuten wordt er een baan in beeld gebracht met een autostrade waarover wagens en trucks rijden.
Dit vind ik geweldig gedaan. Welke baan is dit ?

Gunter,
De naam ontgaat mij even maar het betreft hier een N-baantje van een Nederlander.
De auto's rijden dmv een ingenieus uitgedacht systeem, maar nog ingenieuzer is het verschijnen van een vliegtuig uit de wolken links van de baan, om dan langs de rechterzijde van de baan terug in de wolken te verdwijnen!
Het systeem van Hamburg is daar kinderspel tegen!!! ;D ;D

;)

en ja, Eddy was mij net iets voor...alhoewel bij hem het vliegtuig blijkbaar de andere richting uit vloog!  ;D ;D ;)

Rudy,

Het was TT. ;)
Mijn lief en ik merkten met onze vermoeide ogen een vreemde wolk op, maar verstonden niet waarom die daar zo vreemd zat uit te steken. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

celtjan

#41
Op zaterdag genoten (en te lang blijven plakken door enkele collega's en... Leffe)

Op citaat van Dries: > Rudy, nu zal je wel langs moeten komen ;), want dit passeerde reeds op "Coppel" (met sound!): <
Als Ierland liefhebber (OO meuk) en deelnemer aan de BMB OO modulebaan groep, een gezellig klappeke gemaakt met de Britten. meest gebruikte geluidsdecoders op "Coppel" zijn deze aan de hand van Legobiffo man:
https://www.youtube.com/user/legomanbiffo/videos?disable_polymer=1  (DC Kits Leeds)
De decoders zijn niet echt goedkoop. Maar wel prachtig waarheidsgetrouw.

Ik heb er eentje in m'n IE 071 Class.
Alleen hadden we op Ontrax problemen op de BMB, telkens na een stroomonderbreking duurde het enorm lang eer die terug begon te rijden, na de opstart met toeters en bellen... (nog geen oplossing voor gevonden)

Andere sounds decoders kwamen van Olivia's (Olivia's Trains Sheffields)

Leuke mix van eigen werk en gastbanen! Kijk al uit naar de volgende editie over 2 jaar!

Gr,
Ja(tje)


eddy

Sorry,Olivier het was wel degelijk N. ::)
Rudy,U heeft gelijk,ik heb me vergist. :o

groeten Eddy

ceuleer

Citaat van: eddy op 29 september 2018, 13:26:10 PM
Gunter,
dit is een schaal N baan ,genaamd Rumelaarsweg. Bouwer is Loek Bronkhorst. Dat is ook de man die de bewegende fietsers heeft bedacht en ontwikkeld. Ook op de achtergrond vliegt een vliegtuig van rechts naar links.
groeten eddy

Die bewegende fietser kan ik mij nog herinneren. Dat was ook geweldig.
Hopelijk kom ik Rumelaarsweg nog ergens tegen op één of andere beurs.  :)

Rangeerduivel

Citaat van: eddy op 29 september 2018, 14:27:37 PM
Sorry,Olivier het was wel degelijk N. ::)
Rudy,U heeft gelijk,ik heb me vergist. :o

groeten Eddy

@ Olivier; blijkbaar kan jij niet zo goed tegen zwaar bieer, 't was N!
@ Eddy; Nogal dikwijls hoor! ;D ;D

;) ;)