Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

31ste Treinweekend van Oostende

Gestart door Driesel, 08 augustus 2018, 21:32:00 PM

Driesel

Tijd om de laatste gast bekend te maken: Loek Bronkhorst komt met zijn N-modelbaan "Rumelaarseweg". Hier is het niet enkel de trein die voor beweging zorgt.



Op de ruilbeurs zijn nog enkele plaatsen vrij; dus wie nog enkele tafels wil om tweedehands-modellen te verkopen kan nog vlug terecht bij contact(at)mskk.be. Handelaars zijn uiteraard ook welkom.

Wij zijn alvast bezig met alles klaar te zetten voor het komende weekend. Hopelijk kunnen we de bezoekers bekoren met een divers aanbod van (top-)banen in verschillende schalen en smaken.

Hierbij dus nog eens de gasten:

                 
  • Ivo Schraepen (B) - Hasselt (H0)
  • Furness Model Railway Club (UK) - Coppel (00)
  • MSC De Kempen (B) - stoomdepot kofferbaan (Z)
  • MSC De Kempen (B) - stoomdepot strijkplank (H0)
  • Team Zwitserleven (NL) - RhB Zwitserlandbaan (H0)
  • MTD (B) - Vaerwegh Dok (H0)
  • Spoor 0 Team (B) - Cuberdon (0)
  • Pemoba (NL) - Peters-Brücke (H0)
  • Johan Van Balberghe (B) - Balmount River Railway (0n30)
  • Loek Bronkhorst (NL) - Rumelaarseweg (N)


En de eigen MSKK-banen (allen in H0):

  • Oostende
  • Statie Ghistel
  • Oostendse Valiezen Fabriek
  • Paradebaan 2.0

Hopelijk tot volgend weekend!

SuSke

Dries, een kleine aanvulling  ;)

MTD brengt ook zijn kofferbaan "MéTiers Du canal" (N) mee en een aantal van de fragmentjes van de vorige jaren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Ik kom sowieso langs op zondag. Een wandelingetje langs de zee en dan de expo bezoeken. Ik kijk er al naar uit!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

trainspottingjr

Ik passeer eveneens op zondag om een kijkje te nemen naar al dat moois

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Driesel

CiteerMTD brengt ook zijn kofferbaan "MéTiers Du canal" (N) mee en een aantal van de fragmentjes van de vorige jaren.

Frans, we hebben alvast wat extra plaats voorzien!

CiteerEen wandelingetje langs de zee en dan de expo bezoeken

Dat is een ideale combinatie, Olivier. Wij hopen dat er velen hetzelfde plan hebben.

Onze eigen projecten zijn al operationeel:
Op 'Oostende' staat het al goed vol, niet alleen met treinen, maar ook met Preisertjes.
Voor de 'Paradebaan 2.0' werden terug wat lange treinen geselecteerd om te 'paraderen'.
'Ghistel' staat klaar voor het debuut en ook de 'Oostendse Valiezen Fabriek' was vlug opgesteld.

Morgen wordt een drukke dag want dan verwachten we de gasten.


Driesel

Alle gasten zijn goed en wel aangekomen, en hebben hun banen opgesteld. Morgen vanaf 9u30 kan men de gasten en onze eigen projecten komen aanschouwen.

CiteerMet een beetje geluk zal er ook wel mijn favoriere "clag" te horen zijn in de vorm van een class 37000 met sound

Rudy, nu zal je wel langs moeten komen ;), want dit passeerde reeds op "Coppel" (met sound!):



Met dank aan de MTD konden we zo de tentoonstelling plechtig openen (filmpje is jammergenoeg enkel toegankelijk via het smoelenboek):

https://www.facebook.com/288419811337757/videos/448713735620103/

loebaske


Eindelijk klaar en geladen om morgenvroeg richting Oostende te rijden...
Zie jullie daar allemaal  ;)

Anarchy


GDE

Vanmorgen langs geweest met vrouw en kinderen en dik in orde . Proficiat aan de club voor deze mooie expo . Ook de tweedehandsbeurs was de moeite . Voor herhaling vatbaar dus , we komen volgende keer opnieuw  :)

Rangeerduivel

Net terug van een dagje Oostende samen met Chris(rail),
voor degenen die ons niet herkend hebben, wij waren diegenen die (samen met Gerolf) de helft van de (cola)bar leeggedronken hebben.... ;D ;D ;D
Toch een mooie beurs gezien, en idd de loc die ik eerder al beschreef in actie gezien en vooral gehoord!

Alleen de conversatie met die mensen van "Coppel" verliep niet zo vlot, ik denk dat zij hun Engels niet goed kunnen, want ik heb nochtans mijn best gedaan!  ;D ;D

;)

Cedric

Ben deze namiddag met de peuterzoon eens binnengesprongen. Mooie expo, veel mooie banen gezien (station van Hasselt is super indrukwekkend !)

Zeker aan te raden  :)

loebaske


Niet veel tijd gehad om alle banen in detail te bewonderen, maar zekers een aanrader om langs te komen, echte juweeltjes.....

renstimpie

een aanrader!  MSKK topteam!  een fijne expo.

Tim

Gerolf

Citaat van: Rangeerduivel op 22 september 2018, 20:06:10 PM
Net terug van een dagje Oostende samen met Chris(rail),
voor degenen die ons niet herkend hebben, wij waren diegenen die (samen met Gerolf) de helft van de (cola)bar leeggedronken hebben.... ;D ;D ;D

... en een heel goede babbel hadden over ons forum en zo  ::)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

Hallo,

Gisteren langsgeweest.  Zeer goed georganiseerde expo; alles voorhanden, super.

De banen waren top; misschien één mindere (waar ik in feite voor gekomen was): de Engelse baan "Coppel: 50 treinen in een schaduwstation en amper exploitatie.

Tot binnen twee jaar

Roland