Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ABC of Automatic Breaking Control

Gestart door pandur, 31 juli 2018, 11:33:03 AM

AtMoPo

Oh, ik dacht dat railcom moest opstaan. Dan vink het maar terug af  ;)
AtMoPo

eve

Vinken liggen aan de basis van foute legendes.

-miskend filosoof, zonder enige kennis van deeceecee-

hapkin

Neen dat moet je niet doen, railcom is zeer handig.
Maar je moet geen ecos hebben voor abc enkel een decoder die abc kan herkennen.
Abc kan ook met een Uhlenbrock intellibox of Roco multimaus of ...

Dirk

nu ben ik niet meer mee, wat heeft de centrale te maken met abc, ik dacht dat het alleen te maken had met de locdecoder? Maar ik weet er eigenlijk niks van, dus schiet niet op de piano speler.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Klaas Zondervan

De enige rol die de centrale speelt is het produceren van het digitale signaal. De diodeschakeling veroorzaakt de asymmetrie en de decoder reageert daarop. Als hij daarvoor is ingericht.

Dirk

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 augustus 2018, 19:47:55 PM
De enige rol die de centrale speelt is het produceren van het digitale signaal. De diodeschakeling veroorzaakt de asymmetrie en de decoder reageert daarop. Als hij daarvoor is ingericht.

Ja zo had ik het ook begrepen. Neem anders eens contact met Pandur, die kan het je uitleggen.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

pandur

Ook de 3 rail (digitaal) rijders kunnen het
ABC remmen toepassen !
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

evan

Filmpjes over ABC

https://www.youtube.com/watch?v=G8JZCNvfrXI
https://www.youtube.com/watch?v=6wBhT_YI68w (de bypass schakelaar kan je vervangen door een schakeldecoder die op zich reageert op een bezetmelding van bijvoorbeeld een ander rijvak of een stand van een wissel of sein)

ESU 4.0 decoders ondersteunen dit ook volledig, maar met LENZ decoders kan je bijvoorbeeld ook een pendelfunctie activeren in de decoder zodat een loco heen en weer rijdt op een bepaald traject met bepaalde stoptijden.  Het ABC gegeven is dus volledig onafhankelijk van de DCC centrale daar al de logica in de decoder zit.




Groeten

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

INFO

Heeft alles met taal te maken, want het is gewoon een ABCtje.

Het ABC systeem is goed bruikbaar als je antiek/analoog bloksysteem maakt of hebt en dan digitaal wil rijden met netjes afremmen en stoppen.

Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.

AtMoPo

Het fotootje van hapkin, het antwoord van hem, de antwoorden van Pandur en het laatste antwoord van Info Wim is wat ik begrijp en mee verder kan en ook ga toepassen.
Verder trek ik mij hier op het forum terug.
Tot op FB voor de gasten die daar ook ronddwalen in de modelspoorgroepen en pagina's. En dat zijn er wel wat die we hier ook tegenkomen. ;)
AtMoPo

hapkin

CiteerFilmpjes over ABC

https://www.youtube.com/watch?v=G8JZCNvfrXI
https://www.youtube.com/watch?v=6wBhT_YI68w (de bypass schakelaar kan je vervangen door een schakeldecoder die op zich reageert op een bezetmelding van bijvoorbeeld een ander rijvak of een stand van een wissel of sein)

ESU 4.0 decoders ondersteunen dit ook volledig, maar met LENZ decoders kan je bijvoorbeeld ook een pendelfunctie activeren in de decoder zodat een loco heen en weer rijdt op een bepaald traject met bepaalde stoptijden.  Het ABC gegeven is dus volledig onafhankelijk van de DCC centrale daar al de logica in de decoder zit.

Daar ga ik eens meer info over zoeken, merci Evan


CiteerHeeft alles met taal te maken, want het is gewoon een ABCtje.

Het ABC systeem is goed bruikbaar als je antiek/analoog bloksysteem maakt of hebt en dan digitaal wil rijden met netjes afremmen en stoppen.

Groetjes
Wim wat bedoel je daar juist mee ...

CiteerHet fotootje van hapkin, het antwoord van hem, de antwoorden van Pandur en het laatste antwoord van Info Wim is wat ik begrijp en mee verder kan en ook ga toepassen.
Verder trek ik mij hier op het forum terug.
Tot op FB voor de gasten die daar ook ronddwalen in de modelspoorgroepen en pagina's. En dat zijn er wel wat die we hier ook tegenkomen. ;)

AtMoPo laat ze maar doen...
Maar ik zou wel graag weten wat je aan het doen bent, een pb of mail mag ook



Gerolf

Ik heb (nogal wat) off-topic gedoe verwijderd, zodat het draadje terug leesbaar is voor de mensen die iets met ABC willen doen.  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbouwpatrick


hapkin

Zo ....  ik heb het effe moeten laten liggen maar nu ben ik er weer klaar voor.
Ik heb een print laten maken en dan moet er natuurlijk worden gereden ...

Abc aan het werk by Steve, on Flickr

modelbouwpatrick