Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ABC of Automatic Breaking Control

Gestart door pandur, 31 juli 2018, 11:33:03 AM

Klaas Zondervan

Patrick, je hebt wat zitten rommelen met de quotes. Wat probeer je duidelijk te maken?

modelbouwpatrick

hoi oli,

de instellingen voor pendel doe je die via u besturingssysteem  of via parameters  direct in de loc.

modelbouwpatrick

#17
Citaat van: modelbouwpatrick op 02 augustus 2018, 18:25:25 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 02 augustus 2018, 09:42:12 AM
Citaat van: pandur op 01 augustus 2018, 23:59:45 PM
Hierdoor ontstaat een asynchroon digitaal signaal ,Het is asymmetrisch, dat is niet hetzelfde als asynchroon. ;)

Klaas hier eens kijken voor uitleg

http://www.computerwoorden.nl/datacommunicatie--a.htm
Klaas was voor diegen die het verschil willen weten tussen die signalen daarom link naar die site .
En ik weet niet hoe ik met die citaten moet werken krijg antwoord niet buiten citaten

(Quotes gerepareerd door admin)

Klaas Zondervan

Je moet het antwoord na de [/ quote ] zetten.

modelbouwpatrick


INFO

#20
Citaat van: modelbouwpatrick op 03 augustus 2018, 09:20:00 AM
Citaat van: modelbouwpatrick op 02 augustus 2018, 18:25:25 PM
Citeer
Citaat van: Klaas Zondervan op 02 augustus 2018, 09:42:12 AM
Citaat van: pandur op 01 augustus 2018, 23:59:45 PM
Hierdoor ontstaat een asynchroon digitaal signaal ,Het is asymmetrisch, dat is niet hetzelfde als asynchroon. ;)

Klaas hier eens kijken voor uitleg

http://www.computerwoorden.nl/datacommunicatie--a.htm
Klaas was voor diegen die het verschil willen weten tussen die signalen daarom link naar die site .
En ik weet niet hoe ik met die citaten moet werken krijg antwoord niet buiten citaten


Was kann ABC noch?Während des Aufenthaltes im mit asymmetrischer Digitalspannung versorgten Abschnitt bleibt die Lok voll steuerbar:

Funktionen können geschaltet werden
Programmieren während des Betriebes (PoM) ist möglich
die Lok kann rückwärts wieder vom Signal wegfahren
Rangierfahrt bei geschlossenem Signal ist möglich
es entstehen keine Kurzschlüsse beim Überfahren der Trennstellen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

SuSke

Citaat van: oli 11/01 op 02 augustus 2018, 18:55:36 PM
Lenz BM1 + Lenz Gold decoder:  Pendel + Rem

https://www.youtube.com/watch?v=_4Ot5bPO2wo

Kan je dan even aangeven wat je gedaan heb in je Lenz Gold decoder. Misschien dat het met een Esu Lopi 4 ook kan geregeld worden
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ronaldk

#22
Esu ondersteund volgens mij het pendelen niet. Alleen het remmen, stoppen en wachten. Keren kan volgens mij nog steeds alleen met Lenz Decoders. Ik moet het nog testen. Ik lees het overal op het internet dat het niet kan. Of Zimo het wel kan weet ik zo niet.

Groet Ronald.

oli 11/01

ABC on => CV51 = 3
Lengte tot stop vanaf BM1 => CV 52 ( jullie moeten testen, het kan van 30 cm tot 200 cm )
Pendel on => CV51 bit4 op 3, bit 5 op 4
Tijd van stilstaan => CV 54 tussen 1 ( 1 seconde ) en 255 ( 255 seconden )

Met de ESU V4 kan het ook gebruik maken van de BM1 voor langzaam stoppen, CV27 op 1, maar geen mogelijkheid van pendel.

hapkin

Dag allemaal

ik heb hier dingen gelezen die mijn interesse hebben gewekt.
Ik heb dus wat zitten zoeken en heb een testopstelling gemaakt van dit ABC systeem
Heel simpel, niks moeilijk

WhatsApp Image 2018-08-17 at 16.40.46 by Steve, on Flickr

Na vele rijtesten heb ik ondervonden dat de remafstand binnen een marge van 2cm ligt , dit bij diverse snelheden

ABC LANGZAAM by Steve, on Flickr

ABC SNEL by Steve, on Flickr


Maar NOOIT heeft hij de stopsectie voorbijgereden
ik ga hier verder over nadenken, maar dit lijkt zeker een kanshebber voor mijn schaduwstation ...

ceuleer

Interessant !
Ik heb ook een ecos 2, hier zou ik graag meer van weten wat je allemaal nodig hebt en hoe het aangesloten moet worden.

hapkin

Eigenlijk heel simpel, ik heb het met een Esu V4 decoder gedaan. Enkele cv waarden aangepast ( ken ze niet van buiten). En op een geïsoleerd stuk spoor de diodebrug tussen de voeding uit mijn ecos gezet.
Echt niks moeilijk

AtMoPo

#27
Citaat van: hapkin op 19 augustus 2018, 10:28:43 AM
Eigenlijk heel simpel, ik heb het met een Esu V4 decoder gedaan. Enkele cv waarden aangepast ( ken ze niet van buiten). En op een geïsoleerd stuk spoor de diodebrug tussen de voeding uit mijn ecos gezet.
Echt niks moeilijk

Ik ken 0,00 van electronica, maar mij is het zelfs gelukt met die diodes.
Cv 23 op 3 en cv 123 op 0 zetten  ;)
Railcom moet natuurlijk ook aangevinkt staan in de ECoS.
AtMoPo

hapkin

hoi Atmopo

CiteerRailcom moet natuurlijk ook aangevinkt staan in de ECoS.
Ik dacht dat railcom enkel de gegevens v/d decoder doorstuurt naar de centrale.
Hoe heeft dit dan invloed op het abc systeem


Klaas Zondervan

Dat snap ik ook niet. Het ABC systeem gaat buiten de centrale om. Met diodes creëer je op een baansectie een asymmetrisch spanningssignaal en de decoder reageert daarop (als hij voor dat systeem geschikt is). De centrale heeft daar niks mee te maken, en Railcom al helemaal niet.