Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

vasthouden rijgegevens

Gestart door crabbcharles, 29 juli 2018, 18:08:52 PM

crabbcharles

Hallo allemaal,
Ik rijd met Lenz-digiitaal centrale LZV100 en handregelaar LH01. Ik vind het vervelend dat ik telkens bij de opstart steeds alle loks individueel moet aanspreken en hun  snelheid regelen.
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid opdat na het onderbreken van de voeding de ingebrachte gegevens toch ergens worden opgeslagen en bij de volgende opstart deze ter beschikking zijn, zoals bv. na een noodstop.

SuSke

Dan zal je moeten overstappen naar een van de meer "gesofisticeerde" centrales of er een pc met treinbesturingsprogramma aanhangen.
Lenz is nu eenmaal vrij basic op dat punt, maar dat kan ook een keuze zijn,zoals voor mij.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ronald

Wim, die zocht ik al :) Kanttekening; volgens mij is deze menuoptie pas aanwezig vanaf versie 3.5 en hoger. In versie 3 (waar ikzelf mee begonnen ben) zat deze optie niet in het menu.

Als Charles versie 3.5 of 3.6 in de centrale en regelaar heeft (wat ik zo te zien wel denk) kan hij deze optie gewoon instellen :)

crabbcharles

Hello,
Dank voor de snelle reakties. Ik dacht prachtige oplossing maar mijn handregelaar is een LH01 en telt maar 64 bladzijden.
De versies zijn 3,6.

INFO

De manual uit de bijgeleverde link telt 76 pagina's, helemaal voorgekookt voor je. Goed lezen en doen wat er staat, helpt nog altijd het beste.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ronald

#6
Beste Wim, ook jij moet goed lezen ;) Hij heeft de LH01 en jij geeft de link naar de LH101..... die zijn toch ietwat verschillend. Heb die van de 01 doorgespit maar blijkbaar heeft die niet die instelmogelijkheid onder "system" die de 101 wel heeft.

Mijn advies aan Charles? Toch even een LH100 of 101 (zij kunnen dit beide) zien te bemachtigen om je centrale in de juiste instelling (system set_7 op "auto") te krijgen zoals beschreven op blz 67 van de LH101 :)

Succes!

PS als je in het oosten van NL woont wil ik dat evt wel voor jou doen.

INFO

Oke, bedankt dan is het duidelijk.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.