Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Roco 6274

Gestart door Peter, 27 juli 2018, 16:56:09 PM

Koen

Graag gedaan, Peter. Het was fijn jullie nog eens te zien  :).
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.


Groetjes;
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Heb vandaag de draadjes van de motor en de draaistellen al aan de print gesolderdeerd.
Maar... Als ik de draadjes van de transfo tegen de printkontaktjes hou waar die van de motor gesoldeerd zijn funktioneerd dat prima,
maar als is de draadhes van de transfo tegen de wielen hou gebeurt er niks. Of moet ik eerst een decoder inpluggen? Of moeten er isolatie rondelletjes (die ik helaas niet heb, zaten niet in de set) tussen de bevestigings schroefjes en de printplaat komen??
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

JE zal er minstens een dummy in moeten pluggen. Je meot een aantal contacten sluiten vooraleer de verbinding tussen rail en motor gemaakt wordt.
Heb je geen dummy meer uit een andere loc, anders gewoon een decoder inpluggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

#33
Heb er daarjuist een Plux22 in gestoken en er gebeurt niks.
Decoder in andere lok funktioneerd wel.
Blijkbaar ben ik niet slim genoeg om zoiets te doen  ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het lukt me niet. Verdomme  >:( >:( >:(  Krijg op de IB telkens het bericht: Keine lok
En, de decoder zelf werkt uitstekend in een andere lok, dus daar is niets mis mee
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Peter,  loop eens de volledige stroomopname na. Zitten alle contacten waar ze meoten zitten, zijn ze proper en sluiten ze goed aan,...
Het zou me verwonderen dat de decoder niet goed aangesloten is, dus moet het ergens een fout of mankerend contact zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Bijgevoegd de foto van de aansluitingen.
De blauw/witte draden komen van de motor
De zwarte draden komen van de draaistellen
De Plux22 decoder komt in zijn voorziene stekker, dus met het lange gedeelte wijzend naar het midden van de print.

DSCN3779 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

#37
mss eens een foto van de andere zijde van die print plaatsen want vind die nergens terug op internet om de juiste aansluitingen te zien. En ook het nummer van de loc melden.

PS : http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=26274.0


eve

Als uw IB geen lok ziet is er een onderbreking tussen de rails en de decoder.

Neem de handleiding van uw decoder erbij of van een Plux22 interface.

Verwijder de decoder. Steek een stuk 0.5 mm draad in pin 12 van de PCB-interface. Meet met een multimeter de weerstand tussen deze draad en de RECHTSE RAIL. Die moet NUL (0) zijn.

Indien OK : steek die draad in pin 14 en meet de weerstand tussen dit en de LINKSE RAIL. Die moet ook NUL zijn.

Doe dit al maar eens en weet iets te zeggen hier.


Peter

De draden zijn zonder problemen aan de led's gesoldeerd en die zitten nu goed in de kap van de lok.

Erik, ik zou dat wel willen doen, dus met een draad in die pins steken, maar daar heb ik dus een multimeter voor nodig en die bezit ik niet.
Het wachten is dus op een bevriend forumlid tot die kan langskomen. Die is namelijk nog een paar weken in het buitenland.
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

goede multimeter kost je max 10 euro.

eve

De Roco 6274 lag gisteren op de "pijnbank".
Zonder decoder analoge spanning via de print naar de motor : alles OK, motor loopt.
Decoder in de ESU decodertester gestoken : noppes...Helemaal dood.
De ESU Lokprogrammer er op los gelaten : verouderde firmware vervangen door nieuwe. Test : alles OK.
Lampen aangesloten, adres ingesteld, beetje "functies gemapt" : machine in orde.
Terug naar Hoboken.

Mvg, Erik

Koen

@Erik,

Bij te horen dat het in orde gekomen is  :).

@Peter,
Nu kan je hem naar hartenlust laten bollen  ;).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Heb net van DPD bericht ontvangen dat er een pakje onderweg is.
Afwachten dus tot het aankomt.
In elk geval: van harte bedankt Erik voor de hulp
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Is toch nen krak den Erik (eve)