Roco 6274

Gestart door Peter, 27 juli 2018, 16:56:09 PM

Peter

Gisteren werd tot mijn grote en blijde verrassing een stevige doos afgeleverd.
In de doos, als geschenk, het Roco model van de 6274, samen met de nieuwe motor, de motorhouder en de set om het model te digitaliseren, inklusief de leds, draadjes en de print.
Ik weet dus weeral war doen om het model om te bouwen. de lok zal uitstekend van pas komen, zowel bij mijn station Boom, alsook bij het station Hoboken-Polder, waar loks van de reeks 62/63 en 212, bij het grote voorbeeld, in verschillende versies hebben gereden. Nee, het model past niet bij Antwerpen-Linkeroever, want daar hebben ze alleen gereden als 212.

DSCN3747 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN3745 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Een mooie loc in een prachtig station. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

55erke


Knappe loc , zowel in het groot als in het klein.
Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Veel plezier ermee.
Groetjes

Peter

Blijkbaar heb ik voor de motor nog die spiraal veertjes nodig. Deze zaten niet bij de nieuwe Roco motor. Zal eens moeten vragen bij Verhaegen, want daar kwam die motor volgens de verpakking vandaan
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

@ Peter,

Wat is de functie van die veertjes?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Hoi Koen,

Die veertjes zitten in het kunststofgedeelte van het motorhuis en verbinden na montage de motorkontakten met de onderzijde van de printplaat.
Dus dienen om de motor van stroom te voorzien.
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Oei, dat wist ik niet. En deze zitten niet in de verpakking van de motor?
Ik ga eens nazien of dit ook zo is bij de andere motoren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Met veel geduld heb ik de motor er al in gekregen en de kardans terug ingehangen.
Gaat eigenlijk vrij eenvoudig. Je kan een van de draaistellen even naar voren uitklikken, kardans plaatsen en draaistel terug naar achteren vastklikken.
Zo hoef je de tandwielkast niet open te doen.

. by Peter Verlooy, on Flickr

Even de nieuwe print er eens even op geplaatst. Wachten is nu tot ik de veertjes kan gaan kopen, om rijtesten te kunnen doen.

. by Peter Verlooy, on Flickr

Het volgende zullen nu het plaatsen van de Ledjes zijn, en het soldeerwerk.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

#8
Voor neus leds.....


SuSke

Eric, is dit reclame ?? ??? ??? ??? ....  even nadenken over de forumregels  8)  't niet de kwestie dat ik je het niet gun, maar anderen... :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Ik weet het Frans, langs alle kanten gun men het niet om op te starten, men maak zo een zelfstandige het leven zuur dat men beter af is in het buitenland en dan klagen dat men niets in eigen land kan vinden....nog tot eind dit jaar en neem dan een overzicht of het nog het sop van de kolen waard is....

mardig23

Hoi Loebaske,

Ik sta aan de kant van de starters, maar als Belg moet je creatief zijn...
Zet de neusleds bij de zoekertje de je zelf beheerd, en plaats hier een link naar : "Voor de neusleds..."en dan uw zoekertje.
Dat is volgens de regels denk ik, en geeft het zelfde resultaat... ;)

En de anderen moeten maar wat rapper zijn als ze kaas willen, Survival of the fittest, baby ;D

Sorry voor de vervuiling van uw draadje Peter, het moest er even uit ::)
Mvg Karl

Peter

Ik weet dat Eric (Loebaske) het goed bedoelde, maar eigenlijk was het overbodig want bij die ombouwsets zitten reeds de nodige Leds die nodig zijn.
Het vervelende is nu aan die veertjes geraken.
Stom van Roco om twee verschillende motoren uit te brengen met dezelfde bestelnummer. Bij de ene heb je die veertjes nodig, en bij die andere niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

De Roco-motoren die met veertjes contact maken met de PCB, kunnen eveneens met aangesoldeerde kabels aan de motorcontacten (links en rechts van de motoras) verbonden worden met de PCB.

Peter

Klein tegenslagje.
De bijgevoegde ledjes passen niet in de lampopeningen.
Vermoed dat die leds 2 mm zijn. Dus ofwel de gaten uitboren (heb geen 2mm boortjes) ofwel die van Eric  (1,8 mm) gebruiken
Met vriendelijke groeten
Peter