Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Gezocht foto of plan van Hendrik Concienceplein Antwerpen.

Gestart door gardevil, 22 juli 2018, 20:48:26 PM

MoVi

het patroon zie je toch op google?
Welke figuren dan??

Ronald
Ronald Visser

Dirky

De kasseitjes zijn niet regelmatig gelegd maar tonen verschillende figuren... Misschien eerst draadje lezen vanaf het begin...

MoVi

De kasseien zijn gelegd in boogjes. En dan niet in een gelijkmatig opbouw. Daar is geen tekening of wat dan ook van voorhanden.
Straten makers leggen dit uit de hand.

Als je elke kei wil leggen zoals in de werkelijkheid:   succes dat wordt een levenswerk.
Ook met het nemen van foto's oid is daar geen beginnen aan.

Voor zover.

Ronald Visser
Ronald Visser

marc goovaerts


gardevil

Op foto 1 zie je duidelijk het hart patroon in de stenen:
hart by Gardevil _, on Flickr
Op de volgende foto, weliswaar wat minder duidelijk klaveren.
kaarten by Gardevil _, on Flickr
Heb intussen bericht gehad en mag zelf foto's komen nemen. Hopelijk lukt het met de tele vanaf de zolder van de bib om bruikbaar materiaal te verkrijgen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

Prachtig ! Ik (en heel wat Antwerpse stadsgidsen) hou me aanbevolen voor het resultaat...

gardevil

Marc,
nog geen victorie kraaien, weet niet of het gaat lukken maar alvast een poging.

(ps: als de foto's bruikbaar zijn kost je dat wel een stadswandeling  ;) )
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Herwig

#22
aan Frank,
Gaan er ook trammetjes rijden op uw maquette, of wat het ook zou worden ? 
( cfr. de tramsporen om de hoek:    of   Wolstraat    of     Katelijnevest / Minderbroedersrui ?  (L11 + L7) )

marc goovaerts

Frank, moest je bv perspectiefproblemen hebben: ik heb een paar diploma's Photoshop.
En dat kan soms mirakels doen.

En voor een rondleiding kan je zo al afkomen naar de Sint-Andrieskerk. Elke zondag in het toeristisch seizoen is er daar om drie uur een gratis rondleiding (de kerk zelf is altijd gratis). En de laatste twee zondagen van augustus ben ik 'van dienst'.

gardevil

Citaat van: marc goovaerts op 26 juli 2018, 14:05:06 PM
Frank, moest je bv perspectiefproblemen hebben: ik heb een paar diploma's Photoshop.
En dat kan soms mirakels doen.

En voor een rondleiding kan je zo al afkomen naar de Sint-Andrieskerk. Elke zondag in het toeristisch seizoen is er daar om drie uur een gratis rondleiding (de kerk zelf is altijd gratis). En de laatste twee zondagen van augustus ben ik 'van dienst'.
Marc,
ik hou me aanbevolen, wie weet komt die wandeling er wel van. Maar niet direct. Ben nog moe van een dagje Antwerpen.
Vanmorgen bezoekje aan de Erfgoedbibliotheek Hendrik Concience. Enorm goed ontvangen en vanuit verschillende ramen wat foto's kunnen maken. Daarna nog een rondleiding gekregen en de belofte dat ik nog mag terugkomen op een tijdstip dat de zon niet meer pal tegen zit.

Toch een paar leuke kunnen schieten die min of meer bruikbaar zijn.  Daarna een uurtje met de gids van Carolus Borromeus samengezeten en ook daar interessant metariaal ontvangen.
Tenslotte naar het stadsarchief (goede tip van de curator van de Conciencebibliotheek) waar ik naar een uurtje zoekwerk een plan van het volledige Concienceplein te pakken kreeg, met de vierkante onderverdelingen maar helaas, driewerf helaas zonder de in patroon getekende klinkers.

Wel weer een paar interessante zoektips bijgekregen, dus de zoektocht gaat verder.

Marc, als je met dit soort foto's geholpen bent, laat het dan maar weten.  Hopelijk  later nog betere wanneer de zon goed staat.
Klikken om te vergroten. Heb er nog zo een tiental, de ene al wat beter dan de andere.

ruiten by Gardevil _, on Flickr

korenaar by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

MoVi

Zie post #17.

Keien leggers hebben hier uit "baldadigheid" die patronen ingebracht. Maar leuk, dat dat nu gewaardeerd wordt.

Ronald Visser.
Ronald Visser

gardevil

Citaat van: MoVi op 02 augustus 2018, 21:06:07 PM
Zie post #17.

Keien leggers hebben hier uit "baldadigheid" die patronen ingebracht. Maar leuk, dat dat nu gewaardeerd wordt.

Ronald Visser.
Ronald,
klopt niet. Hier is wel degelijk een plan voor gemaakt. Uit het lastenboek kon ik dit opmaken vanwege een vermelding naar .... Alleen het plan is niet mee in het archief.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

MoVi

Ok, dan heb ik het geheel mis.
Succes.

Ook ik zou kunnen ondersteunen met verwerking van foto's.

Ronald Visser
Ronald Visser

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?