Gezocht foto of plan van Hendrik Concienceplein Antwerpen.

Gestart door gardevil, 22 juli 2018, 20:48:26 PM

gardevil

Niet zomaar een foto of plan natuurlijk, maar een grondplan of luchtfoto waarop het patroon te zien is dat in de kinderkopjes is ingelegd.

Tot nu toe bleef mijn speurtocht op het web en bij de Antwerpse archieven vruchteloos. Ben al ter paatse geweest, maar is bijna niet te doen om te schetsen of fotograferen vanaf de grond.

Voor wie zich moest afvragen wat het patroon voorstelt, wel dat betreft harten, schoppen, ruiten en klaveren in de stenen ingewerkt.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

En een vis, een blote madam,...
Je hebt je beperkt tot de vier voor het Conscience-bassin, maar het hele plein ligt vol hoor.
Ik heb ook al naar zo'n foto gezocht (voor het gidsen), maar ook voor mij tot nu toe tevergeefs...

gardevil

Citaat van: marc goovaerts op 22 juli 2018, 21:25:05 PM
En een vis, een blote madam,...
Je hebt je beperkt tot de vier voor het Conscience-bassin, maar het hele plein ligt vol hoor.
Ik heb ook al naar zo'n foto gezocht (voor het gidsen), maar ook voor mij tot nu toe tevergeefs...
Marc
inderdaad, maar ik heb vrees ik zoveel plaats niet ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirky

Ken je niemand die met een drone met camera een vluchtje kan doen?

SuSke

Voor zover ik kan zien via google maps is er alleen nog het ruitenpatroon in lichtere stenen.
Ik zie geen "figuren" staan in het tegelwerk  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

In streetview kan je toch wel wat patronen zien, maar niet alle vakken zijn te zien.
Kun je niet op de balkons van de aangrenzende gebouwen komen? En anders neem je een keukentrapje mee, dan kan je van enige hoogte vak voor vak fotograferen.

Alberke

Inderdaad zou een drone de beste oplossing zijn.
Een andere methode is een camera met groothoeklens op een lange stok, en wat rondwandelen.
Er zijn van de 360° camera's van Ricoh-Pentax, misschien te huur bij Grobet.
Als je dat gaat doen, laat het even weten, dan kom ik kijken  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

gardevil

Als ik er niet aan geraak zal ik inderdaad zelf iets moeten verzinnen, misschien vanut het raam van een van de gebouwen daar.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

Ideaal zou het misschien zijn om een foto te kunnen trekken vanuit de twee zijgeveltjes van de voorgevel...
Maar hoe dat klaar krijgen ? Misschien eens langslopen en lief vragen aan één van de TOPA-gidsen (die er normaal altijd zijn) hoe je dat aan boord moet leggen om er een toelating voor te krijgen ?

Herwig

#9
En de Carolus-kerktoren is in dit geval zeker géén oplossing als fotostandplaats.
Het is namelijk een losstaande klokkentoren, een campanile, aan de kant van de Katelijnevest.

[ De buurt is me welbekend omdat m'n thuis om de hoek was. 
  Heb het plein dus gekend gewoon als straat met auto's, parkeerplaatsen en hippies. Niks figuurtjes op de grond toen ...  ]

gardevil

Ik vrees dat de toren aan de verkeerde kant van de kerk staat.

Het raam van het hoogzaal? is misschien een oplossing, maar om daar te geraken....
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

De toren staat inderdaad aan de achterkant. Maar ook vooraan zijn er twee lantaarntorentjes.

gardevil

Misschien een oplossing in de maak, heb contact met de zaalverantwoordelijke van de Conciencebibliotheek, die mij reeds een aantal (door hem gemaakte foto's ) bezorgde. Ik heb de vraag gesteld om zelf wat te mogen fotograferen vanuit de zolderramen.

Ik wacht af.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

MoVi

Ronald Visser

Dirky

niet bruikbaar Ronald... Klaas had dit al gemeld in de 5de post...