Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Verf voor "oranje" dakpannen ??

Gestart door Paulogic, 18 juli 2018, 23:07:30 PM

Kautenbach

Ziet er prima uit, idd benieuwd naar de methode ;)

Paulogic

Citaat van: 59erke op 07 augustus 2018, 18:27:42 PM
paul kan je misschien ook de referenties van de gebruikte verf meedelen ?

Natuurlijk :

Basis :

- Golden - Bright Orange      2e laag wat vlot geschilderd.

Washes :

- Valejo VAL73819, verdund met Golden transparant exterder

- Zwart water met drupje zeepsop. Vrij weinig zwart en meerdere washes. Meer werk maar minder risico van Te ...

Op een afstand trok het enorm goed op het origineel. Vervuiling zo gelijkend als haalbaar zonder dakpannen tellen natuurlijk.

ps : De Golden verven zijn voor airbrush doch schilderen heel leuk met de borstel ook. Ik kocht dit merk bij Obeeliks maar die
zijn gestopt met dit merk te verdelen. Bij mijn laatste bestelling in Moxexpo, heb ik enkele laatste flesjes kunnen kopen doch de
meeste hebben ze vervangen door gelijkaardige kleuren van andere merken. Van die verven van ander merk, ik kende het niet,
ben ik niet tevreden. Zijn precies allemaal washes en na 10 lagen is nog niets deftig gekleurd...

mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

#17
wat ben jij een knoeier maar wel een goeie! Eric

Paul zou toch nog een beetje Eric's vb volgen maar ja daar hoef je je natuurlijk niet van aan te trekken, vervuilen is zoals een beetje de vrouwen,in vele gevallen verkiezen we toch allemaal een andere! :) Het kan natuurlijk dat het echte vb het ook stellen kon met (veel) minder !  ;) Wat je ook schreef

Paulogic

Het moest inderdaad zo goed als mogelijk op het origineel huisje trekken van de klant en dat is gebeurd aan de hand van een foto van het origineel.
Voor zover daar de kleurschakering goed te zien is want niet zo'n goede originele foto qua belichting (Duistere dag). Op de betere foto's die ik had
was het dak al afgebroken.

Foto van dak van  het diorama.



Dus echt niet zo vuil als het dak van den Loebas.

Ik hou zelf van wat minder vuil maar ieder zijn smaak natuurlijk.
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

't is fraai(dat had ik vergeten vermelden) maar als het echte het niet toelaat moet je je daar aan houden ;)

Metpetergaathetbeter

Anderzijds is het te hopen dat die meneer niet zeg : " 't is heel schoon maar eigenlijk was 't nog wa vuiler !  ;D ;)

SuSke

Knap werk Paul.

en een tevreden klant is het voornaamste.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Paulogic

Dank u voor de lovende woorden.

Tje een maquette maken doe je niet voor iedereen hoor. Enorm veel werk aan en wat je er kan voor 'rekenen' dekt feitelijk nipt
de kosten.

Gelukkig kan ik met dit geval ook nog verder werken... KnIpOoGjE hihi.

Nu nog even zoeken naar een andere verdeler van het merk Golden zodat ik die enkele favoriete kleurtjes terug kan aankopen :
wit, zwart, burnt umber, raw sienna enz...
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Citaat van: Paulogic op 08 augustus 2018, 22:02:26 PM

Nu nog even zoeken naar een andere verdeler van het merk Golden zodat ik die enkele favoriete kleurtjes terug kan aankopen :
wit, zwart, burnt umber, raw sienna enz...
Schleiper?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


INFO

een beetje rood en een beetje geel.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

eric


Paulogic

Dank u... het zijn de High Flow verfjes, niet de tubes. Bij de tubes moet je verdunnen en dat kan je, zonder wegen en afmeten,
niet altijd identiek. Met zo'n basiskleuren uit de HF flesjes... heel gemakkelijk werken.
mvg,
Paul(ogic)