Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Locs verloren

Gestart door the_gold, 08 juli 2018, 13:10:03 PM

thor

Blij voor jouw, dat je problematiek is opgelost.
Tip, voorzie voortaan een aangetekende zending te moeten ontvangen, zodat er duidelijk wordt afgetekend voor ontvangst, die ik persoonlijk steeds desondanks de kleine meerkosten.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

i11

Citaat van: mardig23 op 08 juli 2018, 14:23:27 PM
Is het normaal niet de afzender die er voor moet zorgen dat de locs bij u terecht komen?

Dat klopt. Indien het de afzender is die zelfstandig (dus zonder aanwijzing van de koper) een bezorgdienst/bezorgwijze heeft uitgekozen dan kun je als koper in geval van een consumentenkoop de verkoper aanspreken dat je de zending niet hebt ontvangen en in het uiterste geval van hem eisen dat hij u de kosten terugbetaalt.
Deze rechtsregels zijn van Europese oorsprong en zijn door alle lidstaten in de nationale wetboeken opgenomen. Kortom, deze regels gelden dus in de hele EU.

Citaat van: mardig23 op 08 juli 2018, 14:23:27 PM
Of dat "foutje in het account" moet een foutje van u zijn, door bijvoorbeeld een verkeerd adres te hebben opgegeven, en dan nog.

Dat klopt ook. Als je als koper een foutief adres opgeeft aan de verkoper en de verkoper stuurt inderdaad de producten naar dat adres dan kun je als koper in het uiterste geval de verkoper wellicht niet succesvol aanspreken. In dat geval zal je zelf op zoek moeten gaan naar de zending.

Enfin, ben blij voor je dat het uitendelijk allemaal goed is gekomen.

Mijn ervaringen met bezorgdiensten zijn dat DPD en GLS inderdaad tot de slechtse behoren en inderdaad gewoon pakketten zonder af te laten tekenen aan de deur neerzetten, waarbij het gelukkig vaak goed gaat dat niet iemand het pakket wegneemt.

 

ysbeer

Wie dan ook pakjes of zoiets gewoon neer zet maakt niets uit

Merk je dan een bestelling niet komt
Bel dan de leverancier
dat het pakket niet aankomt
Ij hoeft niet te bewijzen dat je het niet gehad hebt
De winkel moet bewijzen dat je het wel gehad hebt.
Is dat bewijs er niet ,dan moet de winkel opnieuw leveren
Contact met de transport firma is zinloos ,ze hebben niets met jou te maken (contract met de winkel)
Altijd terug naar de winkel
En hard spelen ,en  eisen , anders op forums en  dergelijk waarschuwen met naam van de winkel ,dat helpt enorm
wim

59erke

wat ook helpt is bij de meest courante transportfirma's een account aanmaken zodat ze weten waar ze je pakjes mogen afleveren als er niemand thuis is. Heb dit zo al bij Bpost, UPS en PostNL (bij de laatste geen account maar altijd dezelfde koerier en die weet waar hij pakjes mag afleveren) en dit werkt zeer goed.

Wat ook helpt is wanneer je een track en trace mail ontvangt kijken wanneer uw pakje gaat toekomen en eventueel dan de transportfirma contacteren dat je niet thuis bent, meestal kan je dan wel op een andere dag of plaats laten leveren. Opgelet dit laatste gaat enkel als uw pakje nog niet in de camionet zit maar nog in het sorteercentrum.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

MoVi

Gefeliciteerd dat ze terecht zijn gekomen.

Volgende keer dus check, dubbel check, tripple check van namen,  adressen, telefoonnummers etc.
En hoe zit het met de verzekering van het pakket? Als dit zomaar wordt achtergelaten dan zit GLS sowieso fout, volgens mij.

Ronald Visser
Ronald Visser