Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Locs verloren

Gestart door the_gold, 08 juli 2018, 13:10:03 PM

the_gold

Heeft iemand al te maken gehad met een situatie als deze?

Mijn lineas en 1356 zijn verstuurd maar door een foutje op het account zijn ze opgestuurd naar mijn oud adres, een appartementsblok. Al eventjes blijkbaar, Een is zoiezo afgetekend op achternaam van de buurvrouw. Ik heb contact opgenomen met haar maar zei spreekt dit tegen. Kan ik met bewijs van leveringsbonnen klacht indienen bij de politie? Wat kan ik nog doen? Dit gaat toch om meer dan 500€ die me toch ontvreemd is want mijn naam staat duidelijk op de pakjes.

thor

klacht indienen bij de post, zij kunnen je informeren bij wie je pakket werd afgeleverd, nadien kan je klacht indienen bij de politie, als ontvanger je jouw locs niet bezorgd.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

the_gold

Deze zijn geleverd door GLS

thor

GLS of B-post, doet niets terzake, klacht indienen dan bij GLS. Je gaat dit toch niet zomaar zwart-wit laten?
GLS vraagt waarschijnlijk een handtekening bij aflevering, dus voldoende sporen om je goederen te traceren.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

the_gold

Het vreemde is dat de buurvrouw zegt niets ontvangen te hebben of het was een pakje die in de gang stond in het appartementsblok.4
Maar op beide track&trace codes via de site van GLS staat bij handtekening haar achternaam...

Rangeerduivel

Citaat van: the_gold op 08 juli 2018, 14:13:07 PM
Het vreemde is dat de buurvrouw zegt niets ontvangen te hebben of het was een pakje die in de gang stond in het appartementsblok.4
Maar op beide track&trace codes via de site van GLS staat bij handtekening haar achternaam...

In elk geval ook tweedehandssite(s) wat in 't oog houden de komende dagen, het zijn niet altijd modelspoorfanaten die zulk pakket "vinden"! :-\

;)

mardig23

Hoi Nicolas,

Ik vind het al bizar dat u zich daarmee moet bezig houden.
Is het normaal niet de afzender die er voor moet zorgen dat de locs bij u terecht komen?

Of dat "foutje in het account" moet een foutje van u zijn, door bijvoorbeeld een verkeerd adres te hebben opgegeven, en dan nog.
Als hij bij GLS info opvraagt, en de naam die aftekende is u niet bekend, moet GLS de chauffeur zelf ter plaatste sturen om het verkeerd geleverde pakje terug op te halen...

In alle geval niet loslaten, komt wel goed als je doorzet.
In het allerslechtste geval kan je ook samen met de afzender klacht indienen.

Mvg Karl
Mvg Karl

Peter

Als we hier pakjes ontvangen (echtgenote en ikzelf) via DHL/BPost moeten wij NOOIT iets aftekenen. Als we niet thuis zijn geven ze het bij de buren af, en die moeten ook niet tekenen
Dat is wel een verschil met DPD of PostNL. Daar moet je altijd ondertekenen, en zo hoort het ook
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG

#8
Mijn geval werd hier al eens kenbaar gemaakt.
Loc gestolen in het postsorteercentrum van Antwerpen X.
In eerste instantie erkend door BPost. Later staalhard ontkend door mist te strooien en te liegen.
Pas na 6 maanden heb ik gekregen waar ik recht op had nadat de federale ombudsdienst voor de posterij had aangetoond dat de loc inderdaad in Antwerpen X gestolen was. Klacht neerleggen bij de Politie lijkt me in uw geval zeer nuttig. En als het dossier vast komt te zitten weet dan dat U terecht kan bij de federale ombudsdienst.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,24871.msg362125.html#msg362125

mardig23

Citaat van: Peter op 08 juli 2018, 14:37:15 PM
Als we hier pakjes ontvangen (echtgenote en ikzelf) via DHL/BPost moeten wij NOOIT iets aftekenen. Als we niet thuis zijn geven ze het bij de buren af, en die moeten ook niet tekenen
Dat is wel een verschil met DPD of PostNL. Daar moet je altijd ondertekenen, en zo hoort het ook

Hoi Peter,
Dat is niet 100% correct wat u daar neerschrijft. Dat is enkel waar als de afzender niet die ene extra euro wil uitgeven voor een leverbevestiging.
Maar als het dan misgaat, is de afzender ook aansprakelijk voor de schade, en het aan u vergoeden daarvan.

Ik werk al jaren met Bpost, en op hier en daar een tegenslag lukt dat behoorlijk. Ik heb ook 10 jaar met ABX/GLS gewerkt. DRAMA!!

Soit, ik hoop dat Nicolas zijn locs terug krijgt.
Wat een zielige mensen zeg... >:(
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

ook de Modelspoor loc's werden hier en daar onbeheerd en niet afgetekend achtergelaten  :-\

the_gold

#11
GOED NIEUWS

Beide locs zijn terecht, eentje lag bij een immokantoor en de andere is aan de deur gezet van de persoon die ik contacteerde nadat ze flyertjes verspreide bij de buren.

PeterVG

Tof nieuws.
Voor jouw geen lange leidensweg👍

mardig23

Oef, dat zal wel een opluchting voor je zijn...

Toch wel straf dat ze 2 maal de naam van de buurvrouw gebruikte om het elders af te leveren...

Eind goed, al goed ;)
Mvg Karl

the_gold

Ik had vandaag contact opgenomen met GLS om mijn ongenoegen te uiten over het feit dat deze paketten gewoon openbaar aan de deur gezet worden. Het antwoord liet niet op zich wachten : onze chauffeurs mogen dit.