Auteur Topic: Locs verloren  (gelezen 792 keer)

Offline thor

  • Forumlid
  • Berichten: 326
  • Voornaam: Ronny
Re: Locs verloren
« Reactie #15 Gepost op: 10 juli 2018, 10:24:48 am »
Blij voor jouw, dat je problematiek is opgelost.
Tip, voorzie voortaan een aangetekende zending te moeten ontvangen, zodat er duidelijk wordt afgetekend voor ontvangst, die ik persoonlijk steeds desondanks de kleine meerkosten.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Offline i11

  • Forumlid
  • Berichten: 90
  • Voornaam: Lieven
Re: Locs verloren
« Reactie #16 Gepost op: 10 juli 2018, 21:35:04 pm »
Is het normaal niet de afzender die er voor moet zorgen dat de locs bij u terecht komen?

Dat klopt. Indien het de afzender is die zelfstandig (dus zonder aanwijzing van de koper) een bezorgdienst/bezorgwijze heeft uitgekozen dan kun je als koper in geval van een consumentenkoop de verkoper aanspreken dat je de zending niet hebt ontvangen en in het uiterste geval van hem eisen dat hij u de kosten terugbetaalt.
Deze rechtsregels zijn van Europese oorsprong en zijn door alle lidstaten in de nationale wetboeken opgenomen. Kortom, deze regels gelden dus in de hele EU.

Of dat "foutje in het account" moet een foutje van u zijn, door bijvoorbeeld een verkeerd adres te hebben opgegeven, en dan nog.

Dat klopt ook. Als je als koper een foutief adres opgeeft aan de verkoper en de verkoper stuurt inderdaad de producten naar dat adres dan kun je als koper in het uiterste geval de verkoper wellicht niet succesvol aanspreken. In dat geval zal je zelf op zoek moeten gaan naar de zending.

Enfin, ben blij voor je dat het uitendelijk allemaal goed is gekomen.

Mijn ervaringen met bezorgdiensten zijn dat DPD en GLS inderdaad tot de slechtse behoren en inderdaad gewoon pakketten zonder af te laten tekenen aan de deur neerzetten, waarbij het gelukkig vaak goed gaat dat niet iemand het pakket wegneemt.