Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

mosselen

Gestart door Alberke, 02 juli 2018, 12:32:05 PM

Alberke

Ik had het kunnen weten, het zit toch echt niet mee.
Gist'ren mosselen gaan eten,
Nu weer mosselen ge.....
Toch wat met vakantie, want het ruikt hier naar de zee
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

#1
Niet goed klaargemaakte Mosselen.
Mijn moeder was een Zeeuwse.  Mosselen, de schelpen altijd goed reinigen. Mosselen koken met  die grote uien, en groene selder.
Tweemaal over het deksel laten schuimen, bij de derde keer zijn ze perfekt klaar

PS
Ben je al aan dat PB stoomertje begonnen?

Met vriendelijke groeten
Peter

modelbouwpatrick

nog te vroeg en te warm voor goeie mosselen

Rangeerduivel

Wel zopas toevallig mosselen gegeten en ze waren fantastisch lekker! :P
Echter "grondkultuur", geen "hangkultuur" want deze zijn doorgaansweg iets minder...

;)

Alberke

Citaat van: Peter op 02 juli 2018, 15:39:34 PM
Niet goed klaargemaakte Mosselen.
Mijn moeder was een Zeeuwse.  Mosselen, de schelpen altijd goed reinigen. Mosselen koken met  die grote uien, en groene selder.
Tweemaal over het deksel laten schuimen, bij de derde keer zijn ze perfekt klaar

PS
Ben je al aan dat PB stoomertje begonnen?
Aan begonnen wel... :)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

erik de noorman

Wat de meeste mensen vergeten dat het echte mosselseizoen pas eind september begint. Dan hebben ze hun volle vette smaak.
Mosselen moet je in de wintermaanden eten dan zijn ze het best. Mosselen eten in juli is als Belgische aardbeien in januari willen eten.
Erik  ;)


loebaske


Volledig met je eens Erik, lust nu absolut geen mosselen (weekdier wel te verstaan  ;) )

bellejt

ik eet de hangcultuur hier als begin van het seizoen en de jumbo's zijn uitmuntend. De beste vind je hier helaas niet en komen uit Australie.Daar mogen de zeeuwen zelfs niet aan tippen.Zijn wel een stuk voller en iets groter.

PeterC

Citaat van: loebaske op 03 juli 2018, 18:25:43 PM

Volledig met je eens Erik, lust nu absolut geen mosselen (weekdier wel te verstaan  ;) )

...In eigen nat lust ik er wel nog eentje  ::)

...En gekookt ben ik er ook geen voorstander van.

Mijn vrouw vind het wel jammer dat je ze in het weekend niet mag eten (=weekdier  ::) ).
Groetjes, Peter