Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Vraagje aan liefhebbers van motoren (BMW-Honda enz.)

Gestart door Peter, 02 juli 2018, 11:44:06 AM

Peter

Onze schoonzoon heeft een tijdje geleden een pracht motor gekocht, namelijk een
BMW R 1100 S.
Wij, mijn echtgenote en ikzelf zouden hem nu graag een schaalmodel (1/12 ??) geschenk willen geven.
Heb gezien dat metalen modellen in de USA te koop zijn (Amazon enz) in toevallig dezelfde geel zwarte kleur.
Weet iemand of deze ook hier in Belgie ergens verkocht worden?
Bedankt alvast
Met vriendelijke groeten
Peter


Alberke

Google eens met
schaalmodel van BMW R 1100 S

veel gevonden, ook echte  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D


AtMoPo

AtMoPo

Rangeerduivel


erik50

Met de BMW r1100s heb ik jaren gereden.
Voor mij nog steeds de beste moto die ik ooit heb gehad.
Heb hem bij mij in miniatuur in de vitrine staan maar verkopen, dat krijg ik niet over mijn hart.  :)
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Peter

Nog eens terug op dit onderwerp gekomen.
Nog altijd op zoek naar een model van het gevraagde type motor.
Die persoon op de Nederlandse website beloofde, beloofde en beloofde, meestal zelfs geen antwoord, maar met dat alles hebben we nog steeds geen model van een BMW R1100S en dan nog in geel zwarte kleur.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Ga de vraagbeens stellen op een BMW forum ik ben bijna zeker dat je irts vindt
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

59erke

schaal 1/24 ?

https://www.benl.ebay.be/itm/MOTO-BMW-R1100S-serie-les-grandes-motos-a-collectionner-ALTAYA-IXO/173619618228?hash=item286c8921b4:g:1XMAAOSw2cVayNSd:rk:3:pf:0

Eventueel kan je ook eens kijken bij verschooten voor een plastic modelkit van tamiya,revell, ...

Als je huisjes en dergelijke in HO schaal kan bouwen dan kan zo'n motortje in een grotere schaal zeker ook.
Bovendien kan je het de kleur geven die je wil en daar nog eens boven denk ik dat de zoon nog contenter gaat zijn als de kado dan nog eens door de schoonvader is gebouwd
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan


Peter

Nog even terugkomen op dit draadje.
Nog steeds geen model gevonden. Alle te koop aanbiedingen zijn op 1/24 schaal, en het model zou toch minstens dubbel zo groot moeten zijn,
dus bv. 1/12

Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Zal niet makkelijk worden Peter.

Een gele R1100S in 1/12 is destijds in exclusieve oplage gemaakt door het merk New Ray.
Af en toe wordt er is eentje aangeboden op E-Bay, misschien af en toe daar is kijken.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Ronald

Citaat van: Peter op 31 maart 2019, 10:34:07 AM
Nog even terugkomen op dit draadje.
Nog steeds geen model gevonden. Alle te koop aanbiedingen zijn op 1/24 schaal, en het model zou toch minstens dubbel zo groot moeten zijn,
dus bv. 1/12

Staat er nu eentje op Marktplaats!:  https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelauto-s-1-5-tot-1-12/m1369808253-revell-bmw-r1100-rs-sport-motor-1-12-schaalmodel.html

Ludwig

#14
Is blijkbaar een Rs, Peter zoekt een R1100s.
Was vooral voor die tijd een prachtige moto om met te rijden rijden, heb er jaren plezier meegehad.
Ritten van 600 km zonder enige last van rug of andere ongemakken.
De laatste 2 jaar op een scooter overgestapt omdat de ouderdom zich begint te laten voelen.
Het bloed kruipt waar het nietgaan kan...  :)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2