Auteur Topic: (NO) Trains but Boats and Cars and Planes....  (gelezen 2388 keer)

Offline SuSke

• Forumlid
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
Re: (NO) Trains but Boats and Cars and Planes....
« Reactie #60 Gepost op: 12 september 2018, 17:09:32 pm »
Raf, in zulke planning komt het op 1 ding aan en dat lees ik nergens: NEEN, dat gaat niet.

Onmogelijk bestaat niet, dat weet jij ook, maar onmogelijk kost wel veel geld. En daar hangt dan plots wel een heel pak spouplesse aan vast. Probeer het maar eens.
In je verhaal lees ik alleen dat je jezelf slaaf maakt van beloftes waarvan je op voorhand weet dat je niet zult slapen, om dan te klagen dat je niet kan slapen ---> oorzakelijk verband.

Wat staat er in je contract, of heb je iets mondeling afgesproken en is het nu een feitelijke overeenkmst omdat je al zo ver weg bent.... ---> blind vertrouwen nekt je altijd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2018 - Hangar 27, Edegem op 20 & 21 Oktober 2018
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline raf

• Forumlid
  • Voornaam: raf
Re: (NO) Trains but Boats and Cars and Planes....
« Reactie #61 Gepost op: 12 september 2018, 17:33:06 pm »
hoi suske

haha niets is onmogelijk

en slaap haal ik wel in na 2020
ik heb inderdaad NEE gezegd met die toren
een nieuwe bouwen gaat niet op 14 dagen maar wel deze aan passen
mijn voorstel hebben ze goed gekeurd dus dat word het
eens het in de spuit cabine zit is het wat het is en kan er niets aan veranderd worden

geld is eigenlijk niet het probleem ze keuren steeds het budget goed en dan ben je der ook klaar mee

en inderdaad het geleverde werk is nu zover dat nu afhaken onmogelijk is ook qua mezelf

en ik klaag niet dat ik niet kan slapen haha ik leg me neer en ben reeds vertrokken voor ik het kop kussen raak
en 5 uurtjes soms 6 als ik wil uitslapen is voor mij genoeg
ik vind het alleen jammer dat ik niet om 7 uur kan beginnen met de bandschuurmachine en dergelijke want dan slapen de buren nog

het steeds veranderen van zaken dat is wat het probleem is het team (ik werk er niet alleen aan)doet zijn best om daar op te anticiperen maar als er dan steeds weer iets veranderd is er wel een probleem

er zijn mensen die het 3 d printen doen en word aangekocht via shapeway's
dan zijn er mensen die het frees werk doen van dekken en delen voor de toren's
dan weer andere die polyester werken doen al ben ik daar niet tevreden over
een paar die ziek gevallen zijn en eentje die is mogen vertrekken

als alle delen klaar zijn worden ze hier gemonteerd ;hier vallen alle puzzel stukjes in elkaar en als die in elkaar staan gaan ze op transport naar de spuiterij in duitsland
daarna terug naar hier om de gespoten delen te monteren ;en dan naar de studio
dat in elkaar vallen is niet echt door de slechte kwaliteit van de polyester delen
veel lucht bellen en defecten in de polyester
ok nu kan ik zeggen deze delen deugen niet maar eerst de defecten treden maar op als je de twee delen tegen elkaar zet en dan de gaten zuiver begint te maken

tweede probleem is dat de mallen naar de kloten zijn door de slechte productie van de laatste romp
er zijn enorm veel stukjes blijven zitten in de mal en deze herstellen gaat maanden duren
en dus het probleem is tijd
het herstellen van de geleverde rompen gaat sneller dan het herstellen van de mal
6.36 meter transporteer je ook zo maar niet efkes hé

en ben nu aan het printen en het regent dus efkes een time out met een koffie en dan terug bezig in de garage aan boven bouw en de rest
dus seffens de toren uitfrezen en kijken of ik het goed krijg

gr raf