TT-baan op Tentoonstelling

Gestart door padev, 25 augustus 2006, 20:05:47 PM

padev

#30
Jamaar, zoniet hoor, het blijft een match op punten, geen KO en het resultaat van het baantje is wel degelijk te danken aan enkele opmerkingen en raad van GERRIT. Zo 'n boksmatch is maar schijn, het lijkt meer op Amerikaans worstelen, nietwaar?

Rochevalien

#31
Ik heb eens gekeken wat er zoal op de markt is van stoomloks en dat is ronduit gezegd:triestig! Het is bijna allemaal DR materieel en wat je als "grote stomers" zou kunnen omschrijven.Ik heb zelfs geen P8 of G10 gevonden .Goedkoop kan je het ook al niet noemen (+-325?) voor een lok.Patrick schuimd dan ook de Duitse E-bay site af en daar kan je inderdaad al eens iets vinden voor een redelijke prijs.
Al bij al is het absoluut niet evident om een Belgische baan te willen bouwen in TT.Ik zou persoonlijk om deze reden eerder in schaal N begonnen zijn,daar is toch al wat meer van te verkrijgen en al h??l wat gemakkelijker te verkrijgen.
Nu moet ik wel zeggen dat die oude dingen van BTTB (BerlinerTT Bahnen) geweldig goed rijden,al is die motor wel wat groot.Ik heb een paar van die  railbus-onderstelletjes in free-lance trams gestoken en dat bolt als een naaimachine.
Dat is misschien nog een uitdaging voor jou Patrick,een Belgische motorwagen bouwen op het chassis van een "Ferkeltaxi" in schaal TT.
En dat past w?l op een zijlijn[;)][:D]

Gerrit

Gerolf

#32
citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Nu moet ik wel zeggen dat die oude dingen van BTTB (BerlinerTT Bahnen) geweldig goed rijden,al is die motor wel wat groot.Ik heb een paar van die  railbus-onderstelletjes in free-lance trams gestoken en dat bolt als een naaimachine.
Ik zou graag zulke onderstelletjes vinden in Mechelen of zo, om dezelfde reden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

padev

#33
Inderdaar is een Ferkeltaxi een mooi ondertel voor een Brossel 551 van de NMBS, zelfs de afmetingen vn de wielen zijn aanvaardbaar. Ik zoek echter nog zo'n onderstelletje. Mijn Ferkeltaxi is te mooi om te ru?neren.

Nog liever zou ik een Brossel 553 bouwen, maar dat is nog moeilijker.

Het is inderdaad zo dat een baatje in N wat gemakkelijker is, maar ik vond dit een uitdaging, en bovendien vind ik die TT een bijzonder mooie schaal. Ik doe voort en ik heb al een idee voor een volgende baan, die een mooie aanvulling kan zijn.


Rochevalien

#34
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Nu moet ik wel zeggen dat die oude dingen van BTTB (BerlinerTT Bahnen) geweldig goed rijden,al is die motor wel wat groot.Ik heb een paar van die  railbus-onderstelletjes in free-lance trams gestoken en dat bolt als een naaimachine.
Ik zou graag zulke onderstelletjes vinden in Mechelen of zo, om dezelfde reden.



BTTB onderstellen ga je z??r zelden vinden in Belgie,N-spoor materiaal trouwens ook.In Nederland maak je echter een goede kans om deze zaken te vinden.Wat je w?l moet doen is :prijzen vergelijken en ook w?ten wat iets kost(maar dat geldt ook voor Ho).
Misschien dat je N schaal onderstellen kan gebruiken voor die trams...

Gerrit