Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

TT-baan op Tentoonstelling

Gestart door padev, 25 augustus 2006, 20:05:47 PM

padev

Hallo,

Weer lang geleden, en omdat er nu een speciale gelegenheid is, meen ik toch weer eens mijn kans te wagen wat interesse op te wekken.

Op 14 en 15 oktober 2006 is er de tentoonstelling  van de MOBOV, waar het TT-baantje te zien zal zijn, in een veel verder gevorderde afwerking, nu ook met figuren, auto's, signalisatie en dergelijke meer, ook allemaal zelf gebouwd.

Er is ook meer Belgisch rollend materieel, wagens, rijtuigen en lokomotieven... en ook enkele prachtige nieuwigheden van Tillig in TT

Dus hiermee van harte uitgenodigd voor een kijkkje en een gezellige babbel,

Op de MOBOV-Tentoonsteling
Schutterslokaal
Houtstraat 4C
2960 St.-Lenaerts (Brecht)




Nu nog enkele mensen warm maken voor deze uitmuntende schaal

GeM

#1
De MOBOV tentoonstelling had mijn interesse al gewekt juist omdat er diverse interessante schalen te zien zullen zijn. Ik zal op post zijn!
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

padev

#2
Beste Gert,

Uiteraard dus welkom, en alvast vereerd met je bezoek.Ik zal proberen je een kleine impressie te geven van het te bekijken TT-baantje. De foto dateert echter van vorig jaar, dus de verdere afwerking is nog niet te zien.









janjozef

#3
Het is inderdaad een mooi baantje waar ge eventjes uw tijd voor moet nemen, en dat is zeker geen verloren tijd.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#4
Ongetwijfeld mooi, en ik heb het ook bewonderd in Mortsel. Bovendien is het inderdaad een uniek tentoonstellingsbaantje: het enige in die schaal in Belgi?.

E?n ding moet ik toch zeggen: de roestkleur aan de rails is zo fel ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

#5
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

E?n ding moet ik toch zeggen: de roestkleur aan de rails is zo fel ...

das waar.

Die belgische locs, is dat zelfbouw.
Tom

Rochevalien

#6
Ha die Patrick!! het is inderdaad een unicum :een Belgische baan in schaal TT.Alles moet bij elkaar gezocht worden en verbelgist (hier ten lande vindt je daar niets van in de handel)Dat alleen al is al een prestatie en het "fabriceren" van belgisch rollend materieel is dat ook. Ik heb toch  nog enkele opmerkingen: die roestkleur is mij een beetje t? fel en is ook -toevallig-dezelfde als de perron bedekking ?!De perrons zelf zijn volgens mij ongeveer de helft te hoog! Als ik dat zo bekijk lijkt dat meer op onze "quais-hauts" ergens tussen Antwerpen en Charleroi .( en ja hoor ,ik ben zelf ook al in Sourbrodt geweest.[;)])
Die Saksische stoomlok in Belgisch groen komt mij ook een beetje vreemd over,waarom eens geen zelfbouw kap op een bestaand chassis proberen te maken? dat zou er veel beter uit zien.
De gebouwen en dan vooral het stationsgebouw zien er wel levensecht uit,proficiat.

Gerrit


Havoc

#7
Die kleur dat kan ook aan de foto/belichting liggen. Gaan kijken is de enige oplossing...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#8
Wel Johan, in het echt was het ook zo. Jammer wel, want de rest van de baan is ?cht prachtig.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#9
Dat is inderdaad zo maar ik vind niet dat we nadruk moeten leggen op dat foutje. De nadruk moet liggen op de ganse baan en daar is het veel minder storend den hier op de foto's, om niet te zeggen niet storen. En dat bepaalde van de locs niet volledig korrekt zijn wie ziet dat en wie stoort dat. Ik zie het omdat ik het meest in stoomlocs geintresseerd ben, maar zelfs mij stoort het niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

#10
Ik heb de baan al tweemaal gezien en het ligt niet aan de foto's.Ik ken de bouwers zelfs ....Ik ben wel van mening als je een echt bestaande situatie wil nabouwen dat je dan dat ook consekwent moet doortrekken en niet zeggen van "wie ziet dat?" en" wie stoort dat?" zelfs al is het rollend materieel moeilijk te verkrijgen .Maar dat was geweten voor met de bouw begonnen was.


Gerrit

janjozef

#11
klinknagelteller

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

#12
Ik heb de baan een heel weekend gezien en het stoort mij nog steeds niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

#13
citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik heb de baan een heel weekend gezien en het stoort mij nog steeds niet.

Jan



Je hebt gelijk Jan. Het enige wat opviel is het roestkleur zoals reeds gezegd. Maar echt storend is dit niet. Evenals de loc's die niet helemaal correct zijn. Dat stoort zeker en vast niet. Ook vele mensen, waaronder ik, zien dit zelfs niet want van stoomloks heb ik niet veel verstand.

Havoc

#14
Nu moet it wel zeggen dat de roestkleur van rails mij altijd stoort. Ik heb nog geen enkele baan gezien waar -voor mij- dat overtuigend overkwam.
Met vakantie voor onbepaalde duur.