Auteur Topic: Nieuw op het forum  (gelezen 582 keer)

Offline Rangeerduivel

• Forumlid
  • Voornaam: Rudy
Re: Nieuw op het forum
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2018, 13:37:53 pm »
Hangt er van af hoe jij jezelf ziet,
ikzelf bvb ben (model)treinliefhebber maar zeker geen modelbouwer
Dus een lekker kamergrote baan waar je met lange treinen kan rijden was in een paar dagen gefixt!
Uiteraard altijd voor verbetering vatbaar, maar we hebben tijd...(zolang wij leven...!)

;)

Offline 59erke

• Forumlid
  • Voornaam: koen
« Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2018, 19:00:52 pm »
of je moet geen schrik hebben om af en toe iets af te breken zoals ik doe.

Maar ik ben dan ook een twijfelgeval en niet altijd vlug tevreden van het resultaat wat soms resulteert in drastische maatregelen zoals de zaag erin...

Als je de ruimte hebt zou ik ook ineens een grote baan maken, sporen erop en rijden maar.
Scenery kan wachten tot je echt tevreden bent van het sporenplan.
Niets makkelijker dan sporen anders leggen zonder rekening te houden met scenery.

Kwestie van scenery kan je altijd kleine diorama's maken op een stuk isolatie dewelke je dan kan inplanten op de grote baan.
Veel succes...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO

Offline StomerJan

• Forumlid
  • Voornaam: Jan
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2018, 21:55:37 pm »
Bedankt al iedereen voor de tips en tricks. Ben inderdaad een herbeginner, maar heb toch al een redelijk vast sporenplan en ingeplande scenery in mijn hoofd. Of het realistisch zal zijn, zal afwachten worden. Dit zou mijn 'definitieve' ontwerp moeten worden. Ik post even mijn vorige baantje, heel wat kleiner, maar wegens plaatsgebrek.....

Gebruik nog steeds good old Wintrack 5.1, al weet ik dat het computerprogramma niet 100% overeenkomt met de realiteit. Maar een goede startbasis.
Zodra ik gevonden heb hoe mijn wintrackplan op te slaan als jpeg plaats ik het hier even. Ik kijk er al naar uit naar jullie suggesties.

Offline StomerJan

• Forumlid
  • Voornaam: Jan
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2018, 22:08:23 pm »
Ondertussen is deel 2 van de onderbouw ook klaar. Ik sluit niet uit dat als ik enkele jaren verder ben, om nog uit te breiden. Ja ben best fier op zulk een ruimte.