Auteur Topic: LSM 1306 & 1312: soundversie  (gelezen 383 keer)

Offline noach_taillieu

• Forumlid
  • Voornaam: Noach
LSM 1306 & 1312: soundversie
« Gepost op: 10 juni 2018, 10:12:10 am »
Dag iedereen,

Zijn er hier mensen die de soundversie van de recent uitgebrachte 1312, 1306 of 1356 van LSM hebben?
Zijn jullie er tevreden over? Want ik had de indruk dat de sound bij de vorige uitgaves niet helemaal klonk zoals in de realiteit.
Ik kwam een video tegen van de recent uitgebrachte 13'en op het internet waar de sound precies zoals in het echt klinkt. Vermoedelijk een achteraf geplaatste ESU-decoder?

Mvg,
Noach

Offline D_Loc

• Forumlid
    • D-Loc's Media
  • Voornaam: Dirk
Re: LSM 1306 & 1312: soundversie
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2018, 21:03:58 pm »
Dag iedereen,

Zijn er hier mensen die de soundversie van de recent uitgebrachte 1312, 1306 of 1356 van LSM hebben?
Zijn jullie er tevreden over? Want ik had de indruk dat de sound bij de vorige uitgaves niet helemaal klonk zoals in de realiteit.
Ik kwam een video tegen van de recent uitgebrachte 13'en op het internet waar de sound precies zoals in het echt klinkt. Vermoedelijk een achteraf geplaatste ESU-decoder?

Mvg,
Noach
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat filmpje, heb je misschien een link want als ik zoek vind ik geen recente opnames.
De reeks 13/CFL 3000 is voor mij het enige type E-loc waar ik een Loksound nog interessant vind mits deze goed is en dat is die van ESU niet. Daar ontbreekt het belangrijkste, het gieren van de tractiemotoren. Nu is dat natuurlijk het lastigste op te nemen aangezien de loc dan moet rijden, ik heb al eens een poging gedaan dit te simuleren via een synthesizer maar dat is tot op heden niet gelukt.
Dus als er inmiddels al ergens een goede Loksound rondzwerft hoef ik er geen moeite in te steken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Online yannickvw

• Forumlid
  • Voornaam: Yannick
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2018, 23:01:49 pm »
De sound van de 13 komt inderdaad niet tot zijn recht met de huidige sounddecoder (evenmin als die van de 27). Moest ik een hulp kunnen zijn, indien je over goed opnamemateriaal beschikt kan ik een rit op een 27 aanbieden. En in de toekomst ook op een 13 normaal gezien...

Ik heb hier thuis ook een 77 Mehano met sound, deze lijkt er ook niet op, ik vraag mij af: heeft Mehano hiervoor echt geluidsopnames van een 77 voor gebruikt of gewoon van een gelijkaardige loc?

Offline ceuleer

• Forumlid
  • Voornaam: gunter
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2018, 23:31:07 pm »
ESU heeft 2 jaar geleden voor de reeks 77 een nieuwe sound aangeboden voor de V4 Loksound decoder, die zou meer realistisch moeten zijn.
Origineel zit er een V2 en later een V3 decoder in. En die klinken helemaal niet als de echte locomotieven die achter mijn tuin voorbij rijden.
Ik heb eens een opname gemaakt van de V3 vs. V4 en op YouTube geplaatst. Hieronder de link, zo kan je zelf vergelijken.

https://www.youtube.com/watch?v=izQbA3Y-6sE

Offline D_Loc

• Forumlid
    • D-Loc's Media
  • Voornaam: Dirk
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2018, 23:36:16 pm »
Dat is mogelijk interessant, ik heb een minidisc recorder met condensator microfoon (voeding via MD) en natuurlijk de videocamera. Ik heb echter geen microfoon met een*dead cat" tegen het windgeruis dus dat maakt het wat lastig.
Het geluid van de 27 ken ik eigenlijk niet maar dat is niet echt een probleem.
Ik kom hier nog op terug.

Ik meen dat de Mehano reeks 77 Loksound nog gebaseerd is op een Loksound V2, die was nog niet zo geavanceerd maar misschien is er wel een andere loc gebruikt. Ik heb geen idee.

Ik zie dat ceuleer inmiddels hetzelfde heeft geantwoord mbt tot de Mehano Loksound.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk