mehano loco alstom b8 427019 3 rail

Gestart door raphaelderaet, 01 juni 2018, 18:35:38 PM

raphaelderaet



Beste
ik zou het sleepcontact moeten vervangen (Draadje afgebroken )
Maar ik zou daarvoor de wielassen moeten  kunnen losmaken ,want het draadje naar het sleepcontact is te kort om een nieuw sleepcontact te plaatsen
Hoe moet ik die wielassen  losmaken zonder te veel kapot te maken?

groetjes
raf
groeten

  rafie

Rangeerduivel

Citaat van: raphaelderaet op 01 juni 2018, 18:35:38 PM
Hoe moet ik die wielassen  losmaken zonder te veel kapot te maken?
Raphael,

De kans is groot dat de assen enkel te verwijderen zijn door
1) ofwel een plaatje onderaan het draaistel losschroeven/klikken en dan kan je meestal de as met kamwiel er uit lichten...
2) Het is ook mogelijk dat de as door het draaistel zit en daarna de wielen er op geperst zijn, en dan ben je verder van huis.
Doch daar het een Mehano is lijkt het tweede mij minder mogelijk.

Ik stel je een éénvoudige oplossing voor;
Kom op maandagavond met je loc tussen 19u30 en 23u30 eens naar het clublokaal van Amsac in Gent Zeehaven, da's niet zo ver van Zelzate
Daar kan/zal je geholpen worden
ik bezit het nodige speciale gereedschap om de wielen, indien nodig, van de as te halen (kleine polietrekker) en ook het aparaatje om dat wiel er terug op te persen (op de goeie afmetingen) en breng die dan mee naar de club

Je bent uiteraard tot niets veplicht...

;)

Btw; Wat lijk jij verdomd goed op Freddy Mercury!!! ;D ;D ;D


Alberke

je soldeert aan dat te korte draadje een nieuw draadje, en trekt dan aan de andere kant aan het oude draadje en zo het nieuwe erdoor.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raphaelderaet

Beste spoorders

Bedankt voor de info
Ik zal mij eens proberen vrij te maken op een maandagavond als de rest niet lukt ;) ;) ;)

Rafie
groeten

  rafie

Olivier77

Beste Rafie,

Zet er ook een Marklin fluistersleper onder. Minder geluid en kruipt dan vlot over alle wissels.
Bij K rails anders een probleem.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper