Auteur Topic: B-models / Märklin CFL ertswagens "ARBED A"  (gelezen 1325 keer)

Offline Tobias B.

• Forumlid
  • Voornaam: Tobias
B-models / Märklin CFL ertswagens "ARBED A"
« Gepost op: 27 mei 2018, 12:38:40 pm »
Hallo,

ik bied de volgende CFL ertswagens met "ARBED A" opschrift te koop aan:

B-models 45.207 - set met 2 ertswagens (DC), als nieuw, nooit gereden, met originele doos - 50 € (gereserveerd)

Märklin 48432-04/-05 - drie ertswagens (AC), nieuw, nooit uit de doos geweest, met originele doos en ertslading van HSMB - 20 € / stuk

Verzending: 17,99 € (pakket met DHL), of eventueel ook als aangetekende brief mogelijk.

Als je geinteresseerd bent, kunt je me ook een goed bod doen.  ;)

Met vriendelijke groet,

Tobias

Offline ceuleer

• Forumlid
  • Voornaam: gunter
Re: B-models / Märklin CFL ertswagens "ARBED A"
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2018, 13:57:51 pm »
PB gestuurd.  ;)

Offline ronny-vdv

• Forumlid
  • Voornaam: Ronny
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2018, 22:17:27 pm »
Beste,
Waar kan je deze erstladingen van HSMB kopen ?
Of zijn er creatievelingen onder onder ons die mij kunnen tonen hoe ik dit zelf kan maken ?
Alvast bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

Offline Tobias B.

• Forumlid
  • Voornaam: Tobias
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2018, 12:52:53 pm »
Dag Ronny,

helaas zijn deze ertsladingen niet meer te verkrijgen, omdat de eigenaar van HSMB vorig jaar is overleden.  :(

Mvg,
Tobias

Offline Rangeerduivel

• Forumlid
  • Voornaam: Rudy
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2018, 14:06:48 pm »
Of zijn er creatievelingen onder onder ons die mij kunnen tonen hoe ik dit zelf kan maken ?

Creatieveling kan ik mezelf niet noemen, maar het beste resultaat heb je uiteraard met echt ijzererts met een korrelgrootte die past bij HO,
Af en toe is wel een portie langs de weg te vinden in één of andere zeehaven...of misschien wordt dit wel in beperkte hoeveelheden verkocht voor modelbouwers.
Best een "lading" imiteren in piepschuim oid, dekkend schilderen met een min of meer ijzererts gelijkende verf en dan bestrooien met echt ijzererts.
Fixeren kan je op dezelfde manier als ballast, met verdunde houtlijm en een drupje Agepon of Dreft.
Let op; ijzererst heeft een zéér hoog soortelijk gewicht, leg daarom de laag zo dun mogelijk of je wagons gaan door de knieen!
Let er op dat de echte wagens soms nog niet voor de helft gevuld zijn, hier is het gewicht bepalend, niet de hoeveelheid...

;)

Offline ceuleer

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2018, 14:27:27 pm »
Gisteren op de beurs in Hoeselt was er een verkoper die deze ertslading verkoopt.
Ik vind ze zeer geslaagd, en ik vind ze niet te duur, hoeveel ze kosten weet ik niet juist meer, maar ik dacht 2 of 3 euro per lading, maar zeker weet ik het niet.
Deze verkoper heb ik ook al op andere beurzen gezien, bv. in Heverlee.
Ik heb nog van die ertsladingen liggen, ik zal er straks eens een foto van plaatsen, dan heb je een idee, maar ik verkoop ze wel niet verder. ;)

Offline SuSke

• Forumlid
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
« Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2018, 15:38:14 pm »

Creatieveling kan ik mezelf niet noemen, maar het beste resultaat heb je uiteraard met echt ijzererts met een korrelgrootte die past bij HO,
Af en toe is wel een portie langs de weg te vinden in één of andere zeehaven...of misschien wordt dit wel in beperkte hoeveelheden verkocht voor modelbouwers.
Best een "lading" imiteren in piepschuim oid, dekkend schilderen met een min of meer ijzererts gelijkende verf en dan bestrooien met echt ijzererts.
Fixeren kan je op dezelfde manier als ballast, met verdunde houtlijm en een drupje Agepon of Dreft.
Let op; ijzererst heeft een zéér hoog soortelijk gewicht, leg daarom de laag zo dun mogelijk of je wagons gaan door de knieen!
Let er op dat de echte wagens soms nog niet voor de helft gevuld zijn, hier is het gewicht bepalend, niet de hoeveelheid...

;)

Alternatief voor de eerste laag: Iron Ore fine ballast van Woodland Scenics.
Die kan je dan spaarzaam instrooien met echt ijzererts na het lichtjes verweren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2019 - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2019
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline ceuleer

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2018, 18:53:09 pm »
Hier een voorbeeld van de ertslading, in en uit de wagon van B-Models.

[/url]Ertslading by Gunter De Ceulaer, on Flickr[/img]

Offline loebaske

• Moderator
  • Forumlid
  • www.miaa.be
  • Voornaam: eric
« Reactie #8 Gepost op: 28 mei 2018, 19:36:36 pm »

Is dat echt erts afval ??
Kan zijn door de zon ....trouwens echt erts is heel zwaar, heb ooit een Dacker wagon lichtjes gevuld met erts en
na verloop is die gewoon door zijn bougies gesleten....
modelbouw is mooi

Offline ceuleer

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2018, 20:05:57 pm »
Ik weet niet wat er voor gebruikt is, maar het is zeer licht van gewicht.

Offline SuSke

• Forumlid
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
« Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2018, 20:09:50 pm »
Dat is zeker geen echt ijzererts, eerder Woodland Scenics Iron Ore Ballast of iets in die aard.
De kleur is ook niet helemaal goed. Die is veel te egaal, er zit te weinig zwart/grijs in.
En die wagon, die is helemaal niet goed  ;D 8)

20170321_103908 by Frans Peeters, on Flickr

31-88-667-5144 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2019 - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2019
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline loebaske

• Moderator
  • Forumlid
  • www.miaa.be
  • Voornaam: eric
« Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2018, 20:18:47 pm »

Dat denk ik ook Frans, moet naar de trien kamer op zolder om een wagon te halen, zal niet meer vandaag zijn,
toch ga ik een foto nemen van wat erts is, als ik me niet vergis was hier een forumlid die erts heeft gebruikt
op een baantje ???
modelbouw is mooi

Offline ceuleer

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2018, 20:36:29 pm »
Ik heb niet gezegd dat het ijzererts is, ik heb gezegd dat iemand goedkoop ertsvulling verkoopt op de beurzen voor deze wagons.
Als je zelf niet een vulling wil maken, misschien vind iemand deze goed genoeg en kan ze ook aankopen.
Trouwens, deze wagons hebben toch niet alleen ijzererts vervoerd.
En dat de wagon niet goed is, dat trek ik me niet aan, het ging me om het voorbeeld van de ertslading.

Offline doomslu

• Administrator
  • Forumlid
  • Voornaam: Luc
« Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2018, 21:19:06 pm »

Dat denk ik ook Frans, moet naar de trien kamer op zolder om een wagon te halen, zal niet meer vandaag zijn,
toch ga ik een foto nemen van wat erts is, als ik me niet vergis was hier een forumlid die erts heeft gebruikt
op een baantje ???
Welke trien haar kamer?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Offline Rangeerduivel

• Forumlid
  • Voornaam: Rudy
« Reactie #14 Gepost op: 29 mei 2018, 00:44:03 am »
Hier een voorbeeld van de ertslading, in en uit de wagon van B-Models.

[/url]Ertslading by Gunter De Ceulaer, on Flickr[/img]

Als je mijn mening vraagt,(maar dat doet toch niemand! ;D ;D) ik vind de korrel ervan veel te monotoon, het echte ijzererts is veel gevarieerder, van zeer fijn tot dikke brokken...
Althans toch hetgeen ik ooit vervoerd heb van Gent naar Charleroi
Daarbij lijkt het of iemand zich bezig heeft gehouden om het mooi glad te strijken!

;)