Auteur Topic: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?  (gelezen 327 keer)

Offline philippe_007

  • Forumlid
  • Berichten: 2.399
  • Märklin Digitaal - K-spoor - NMBS (Stoom - Diesel)
    • MSC Het Spoor
  • Voornaam: Philippe
Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Gepost op: 21 mei 2018, 11:17:45 am »
Hey Vrienden,

is er iemand die weet of het AC Model van Fleischmann 396701, Type 64 (Ex. P8) NMBS ook bestaan in DC(C)?
Ik kan de catalogusnr niet terugvinden....

Alvast bedankt
Mvg,
Philippe

Offline ACFI

  • Forumlid
  • Berichten: 376
    • Les Ateliers de Construction Ferroviaires d'Impde
  • Voornaam: Steven
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2018, 11:25:47 am »
Volgens traintamarre zou dat 41 6701 / 02 voor DC en DCC.

http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new1.php?marque=FLEISCHMANN&type=HLV#Type%2064

ACFI

PS. De 41 6701 is blijkbaar ook verkocht als 11 6701 (ref Lippe)

Offline Chrisrail

  • Forumlid
  • Berichten: 1.291
  • http://amsac.be/
  • Voornaam: Chris
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2018, 11:32:15 am »
Doosnummer 874167 - Locomotief nummer 64103

 ;)
http://amsac.be/     
 Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Offline philippe_007

  • Forumlid
  • Berichten: 2.399
  • Märklin Digitaal - K-spoor - NMBS (Stoom - Diesel)
    • MSC Het Spoor
  • Voornaam: Philippe
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2018, 11:35:10 am »
thx voor de info,
heb ondertussen ook 914160 den 64.149 gevonden....  (deze lag hier in de kast ter herstelling voor een vriend :( )

Eens zoeken of ik ergens een exemplaar op de kop kan tikken :-)

Offline bellejt

  • Forumlid
  • Berichten: 2.069
  • Graag een glaasje wijn
    • http://www.johnnyrail.net
  • Voornaam: Johnny
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2018, 11:35:41 am »
er zijn 7 modellen in DC uitgebracht van dit model.Ik heb de AC versie maar daar zit helaas zo een uhlenbrol in.Als ik ooit tijd heb bouw ik eens een lopi of locsound in.
groetjes,salutations,greetings,Johnny

Offline philippe_007

  • Forumlid
  • Berichten: 2.399
  • Märklin Digitaal - K-spoor - NMBS (Stoom - Diesel)
    • MSC Het Spoor
  • Voornaam: Philippe
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2018, 11:59:35 am »
Tja, AC versies heb ik er een 5 tal van Marklin en 1 Fleischmann.
De laatste heb ik even zitten kijken om eventueel naar DCC om te bouwen. Op het eerste zicht moet ik enkel de tenderwielen vervangen, deze van de loc zelf zijn geïsoleerd, moet ook wel de sleepcontacten aanpassen, maar dat is niet allemaal zoveel werk...

Ben eerst nog een oude Marklin 3111 (type 59 stomer) aan het ombouwen naar DCC. Op zo'n moment vloek je wel dat MArklin het chassis in metaal maakt, veel isolatie werk dus :-(

Offline Rangeerduivel

  • Forumlid
  • Berichten: 3.961
  • Voornaam: Rudy
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2018, 12:04:42 pm »
Op het eerste zicht moet ik enkel de tenderwielen vervangen, deze van de loc zelf zijn geïsoleerd, moet ook wel de sleepcontacten aanpassen, maar dat is niet allemaal zoveel werk...

Dat klopt Philippe,
Heb ik ook eens gedaan en het is in weze zeer éénvoudig, die (Fleischmann) van mij was trouwens door de vroegere AC-eigenaar uitgerust met een Faulhaber, en het ding rijdt nu uitstekend op = sporen

 ;)

Offline bellejt

  • Forumlid
  • Berichten: 2.069
  • Graag een glaasje wijn
    • http://www.johnnyrail.net
  • Voornaam: Johnny
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2018, 12:05:00 pm »
je bedoeld ombouwen naar DC en niet DCC. DCC is een aansturingsmode zoals marklin motorola. Ik rij 3 rail met MM en DCC door elkaar.
groetjes,salutations,greetings,Johnny

Offline philippe_007

  • Forumlid
  • Berichten: 2.399
  • Märklin Digitaal - K-spoor - NMBS (Stoom - Diesel)
    • MSC Het Spoor
  • Voornaam: Philippe
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2018, 12:23:17 pm »
ombouw van AC naar DC

De Fleishmann is reeds voorzien van een multiprotocol decoder, dus deze kan ik recupereren... Het is kwestie van de wielen te scheiden van elkaar en stroomafname te verleggen...   

Offline OlivierV

  • Forumlid
  • Berichten: 6.218
  • Scheve Willy
  • Voornaam: Olivier
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2018, 12:28:07 pm »
je bedoeld ombouwen naar DC en niet DCC. DCC is een aansturingsmode zoals marklin motorola. Ik rij 3 rail met MM en DCC door elkaar.
Helaas slaan velen dit allemaal door elkaar.

Eigenlijk is het:
- 2-rail: Stroom opnemen langs 2 sporen.
- 3-rail: Stroom opnemen langs 3 sporen, waarbij het 3e meestal het middelste spoor een spoor is bestaande uit puntcontacten. Er bestaan wel nog uitzonderingen met zijrails etc, maar dat is verre van courant te noemen.

Vanaf dat je digitaal rijdt is het sowieso wisselstroom (positieve en negatieve pulsen). De bekendste protocollen DCC en Motorola kan je perfect op zowel 2 -als 3-rail gebruiken.
Hopelijk knoopt iedereen dat nu eens goed in zijn oren.

Bovenstaande even terzijde.

P8-en van fleischmann kan je makkelijk ombouwen zoals Rudy reeds vermeldde.  Desnoods koop je en goedkope Duits in 2-rail, verwissel je de assen en doe je de Duits weer weg. Of evt de assen bestellen via etsemmen.nl. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Offline Rangeerduivel

  • Forumlid
  • Berichten: 3.961
  • Voornaam: Rudy
Re: Fleischmann 396701 - Type 64 NMBS - Stoomloc in DC(C)?
« Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2018, 12:45:35 pm »
Desnoods koop je een goedkope Duits in 2-rail, verwissel je de assen en doe je de Duits weer weg.

Daar wou ik nog even op inpikken, ik heb dat zo gedaan, en om mezelf werk en moeite te besparen heb ik met een poelitrekker(tje) de geisoleerde wielen er af getrokken en op mijn ex-AC-model geperst zonder da assen eruit te halen.
De "Duitser" is ondertussen bij een forumlid beland die er uiteraard van wist maar er geen punt van maakte...kwestie van niks verloren te laten gaan! :)

 ;)