type 11 - een tweede poging!

Gestart door Dirky, 18 mei 2018, 09:24:10 AM

DFS

Citaat van: Dirky op 20 juni 2018, 22:55:49 PM
De allereerste print heb ik op een anycubic laten printen bij een lokale print-boer en daar waren nog minder details zichtbaar. Let op, die rivetkopjes zijn echt heeeeel klein. Op een koop-model, Märklin, Roco, whatever, zijn de rivettenkopjes ook nooit op schaal dus kan ik zeker de kopjes vergroten. Ik wou de limieten kennen van het fijnste wat Shapeways kan printen en die zijn me nu duidelijk...

En wees gerust, als de tijd rijp is komt hier ook een anycubic of iets dergelijks... Eerst meer resultaten zien!

Goede morgen,

Eventueel overwogen om rivet-decals te gebruiken? Ben daar zelf best tevreden van

https://www.micromark.com/HO-scale-decals-with-raised-3D-rivets-and-other-surface-details

groeten

eve

Shapeways

Ik gebruik de diensten van deze firma reeds enige tijd. Ik ben er zeer tevreden over.
Je krijgt wat je ontwerpt. En dan zijn er nog verschillen volgens de keuze van het materiaal.
Lees goed de "design guidelines".

3D-ontwerpen en (laten) printen is een leer- en ervaringsproces.

Ik heb ook eens een ontwerp in 2 delen ontvangen. Maar bij nader inzien waren het niet één maar twee "solids" in het model.
De printer heeft dat dan ook consequent perfect omgezet.

Mvg, Erik

raf

Erik kan goed zijn en shapeway's lost normaal het probleem wel goed op maar dit ???



de eerste twee waren van de eerste bestelling waarvan nummer 2 kapot in het zak je zat
dus mailtje en ze sturen een nieuwe op
wel daar zat het stukje dat bij nummer 2 gebroken was zelfs niet meer bij in het zakje

en ikzelf ontwerp deze niet ik laat ze maken door een ervaren 3D tekenaar ergens in de USA
de schaal is 1/32 en daar waag ik me zelf niet aan want daar zitten zoveel details op dat het niet meer normaal is


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

De decals zijn zeker de als-het-anders-niet-meer-lukt-oplossing Sven. Ik heb er hier liggen maar het aanbrengen neemt teveel tijd in beslag en maakt het ontwerp te duur. Ik wil eerst een beetje met printer-limieten spelen.

En idd Erik, je krijgt wat je ontwerp. 'k Heb dit jaar al voor enkele duizenden euro's 3D prints gekocht en zolang het voor 1/32ste is zijn de prints steeds OK. Ik wil nu eens op de grenzen van het onmogelijke zoeken... :)

raf

Hier dus ook voor duizenden euro's maar deze wil dus niet lukken

https://www.shapeways.com/product/WQXXL65AQ/1-32-dkm-20mm-flak-c30?optionId=61980997&li=ostatus

en ik denk toch dat deze persoon wel iets meer in 3D ontwerpt dan menigeen onder ons

van shapewaye een mail gekregen der word er terug eentje opgestuurd
ben benieuwd of het deze keer wel in zijn geheel toekomt

Erik ik ben wel benieuwd hoe die loc er in H0 gaat uit zien en interesse is er wel in dat zeker
maar dan liefst voor pukkel spoor wat voor u niets uitmaakt er moet alleen een sleper onder kunnen
de rest is voor mezelf wat sturing aan gaat

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ACFI

RAF, waarom he ontwerp niet in enkele stukken opbreken? Zo kan je ook nog versteviging toevoegen.
ACFI vanaf een vroegere U-boot werf.  8)

raf

omdat ik zelf deze niet teken en ontwerp
dat laat ik aan andere mensen over die daar beter in zijn
kijk voor die 10 euro dat hij per kanon verdient ga ik echt niet beginnen met zelf te tekenen
eerst ik moet ook de plannen bekostigen om dat op schaal 1/11 of 1/32 je enorm veel details moet zetten want die zijn zichtbaar

om een N loc BV daar kun je gewoonweg niet alle details op zetten die je zou willen
op een HO loc kun je meer op kwijt en op een 1/11 daar kun je BV zelfs het sleutelgat in het cilinderslot mee laten printen
bij een N locje mag je blij zijn dat de klink er mee op staat
sommige zaken zijn zelfs hertekend moeten worden omdat shapeway's ze niet kon printen ze waren te dun og te fijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.