Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

type 11 - een tweede poging!

Gestart door Dirky, 18 mei 2018, 09:24:10 AM

raf

ik had het over een chassis met of zonder wielen
en 3 D geprinte wielen ???? waar ga je de stroom op af nemen dan

raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Chassis met as-afstand 2x 23mm.

en 3D prints kunnen ook in metaal hé Raf!

raf

Ja dirk weet ik wel maar wat de kost prijs daarvan is werd ik efkes stillekes van
en of het dan allemaal wel 100% rond is blijft de vraag
maar we zien het wel groeien ik duik de rommel doos in (als ik de tijd vind)om eens te kijken wat er allemaal in licht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 22 mei 2018, 07:01:45 AM
... ik duik de rommel doos in (als ik de tijd vind)om eens te kijken wat er allemaal in licht...

Radioactieve wielen  :D :D :D
Sorry Raf  ;)
Groetjes, Peter


SuSke

Citaat van: PeterC op 22 mei 2018, 19:42:25 PM
Citaat van: raf op 22 mei 2018, 07:01:45 AM
... ik duik de rommel doos in (als ik de tijd vind)om eens te kijken wat er allemaal in licht...

Radioactieve wielen  :D :D :D
Sorry Raf  ;)

tja, die L&H toch  ;D ;D 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

#20
Heu zonder licht zie ik niet waar ze liggen dus ???
Hahaha.
En spijtig genoeg is er weer eens van alles tussen gekomen dus morgen tweede poging  want ik dacht dat ik nog ergens een chassis had van een drie assertje.
.
Gr Raf .

ps met licht maar de afstand is maar 19.50 dus te kort opelkaar
poging gedaan alsnog
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: Dirky op 21 mei 2018, 21:53:06 PM
Chassis met as-afstand 2x 23mm.

en 3D prints kunnen ook in metaal hé Raf!

Ja maar denk dat je liever een mal maakt en ze giet in alu/messing om kostprijs te besparen...

Geen UK locs met gelijkaardige afstanden?
Greetz

Thommy

Dirky

Het gaat hier om "te veel" locomotieven om naar recup materiaal te grijpen en om "te weinig" om mallen e.d. te laten maken dus zal het bij 3D prints blijven.

Zo, bedankt voor het meedenken, maar laat ons eerst de kwaliteit van de prints afwachten.

PeterC

Dirk, ik ben benieuwd!  Niet echt in de lok omdat die niet in mijn collectie past maar wel in je productieproces  ;)
Hou je ons op de hoogte van dat proces?
Groetjes, Peter


Dirky

Vandaag zijn de eerste prints van Shapeways toegekomen en het is een teleurstelling. Mijn kleine rivetkopjes zijn op de beide flanken verdwenen. Niet allemaal, maar de meeste toch. (foto's volgen wel)
Ook de schouw en de rookkamer zijn niet OK. M.a.w., terug naar af! of bijna toch...

Nu, voor de hobbyist zijn deze zaken best OK. De stukken zien er beter uit dan bvb de N-schaal autootjes die hier nekeer gepresenteerd geweest zijn. Maar om dergelijke treintjes te verkopen is het noppes.

Na het schilderwerk zal duidelijk worden wat ermee aan te vangen is en vooral hoe ik het kan verbeteren.

raf

zwijg van shape way's
tegenwoordig allemaal brol
al twee keer delen aangeleverd waar iets van gebroken was
dan vandaag weer een vervangend deel en daar zat het stukje dat afgebroken was zelfs niet meer mee in het zakje

pure ellende

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Heeft niets met Shapeways te maken Raf maar met de limieten van de printers. Ik heb te kleine details getekend. Die zal ik iets moeten vergroten!

In dezelfde levering zaten ook de bogie-zijkanten voor een M2 voor spoor 1 en die zijn perfect.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

De allereerste print heb ik op een anycubic laten printen bij een lokale print-boer en daar waren nog minder details zichtbaar. Let op, die rivetkopjes zijn echt heeeeel klein. Op een koop-model, Märklin, Roco, whatever, zijn de rivettenkopjes ook nooit op schaal dus kan ik zeker de kopjes vergroten. Ik wou de limieten kennen van het fijnste wat Shapeways kan printen en die zijn me nu duidelijk...

En wees gerust, als de tijd rijp is komt hier ook een anycubic of iets dergelijks... Eerst meer resultaten zien!

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.