ls models 1306 B logistics en 1312 Lineas : aanpassen dekoder

Gestart door ebs2650, 13 mei 2018, 12:41:28 PM

ebs2650

Aan allen,

Blijkbaar dient de mapping van de lichtfuncties aangepast te worden. (Website 'Het Spoor')

Ik heb een nieuwe 21 pins esu v4.0 ingeplugd. Geen van de lichtfuncties werkt correct. F0 schakelt bvb de cabineverlichting, de lichtwissel werkt niet ...

In de engelstalige handleiding van de loc worden de functietoetsen F1-F8 beschreven. Welke cv's moeten ingesteld worden staat er niet bij.

Heeft er iemand van jullie deze aanpassing van de dekoder al met succes uitgevoerd ? Welke cv's dienen aangepast te worden?


Beste dank op voorhand voor julie hulp.

P.s. ik beschik over esu locprogrammer.

ERVIN

Ik ben er op dit moment nog mee bezig Willy , het is verdomd een pest om beide fronten er af te krijgen zonder dat je iets beschadigd , van zodra dat gedaan is gaat hij op de Lok-programmer.

Dirk

ik ben gisteren de mijne gaan halen en er een decoder in laten plaatsen, als je wil probeer ik de settings door te sturen, ik weet niet of ik die op de site kan zetten anders stuur ik de programmer file naar jou. Ik probeer eerst om de date op het forum te plaatsen.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

bellejt

kan je die file ook naar mij sturen aub ? Kan ik de mensen uit de streek ook helpen want heb de volledige programmer set van esu en doe dat graag.

loebaske

#4

Had hier de verkeerde info geplaatst  :-\
Was van een Piko Lineas, meteen verwijderd om het draadje niet te bevuilen...

ERVIN


loebaske


Dirk

Ik kan helaas geen file op het forum zetten, geïnteresseerden zullen me hun Email moeten geven, dan stuur ik de esux file wel rechtstreeks
ik plaats wel een linkje naar mijn Googledrive, maar geen idee of dat werkt


https://drive.google.com/drive/folders/1p-yXG4chRJDNLtjiMvfnyVwuF8NW-mTR?usp=sharing
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

bellejt


ceuleer

Als je een lokprogrammer hebt, kan je toch zelf een file maken.
Misschien lukt het niet direct, maar met te experimenteren leer je enorm bij.
ik heb bv. deze file een tijdje geleden voor mijn Class 66 van Mehano zelf samengesteld, hier een printscreen van de file.
Met de verschillende aux uitgangen zal je moeten proberen welke aux welke led aanstuurt.
Plezant om zo zelf een file op te bouwen, zo heb je een file helemaal naar uw wensen.


ebs2650

Dirk,

ik heb uw esu-file gedownload en ingeladen in mijn 2 nieuwe 13-en van Ls.

Na enkele aanpassingen van de functiemapping (Noodlichten op F2 omgewisseld met cabineverlichting op F5, rangeergang op F3, ABV op F4) werken alle functies op dezelfde manier als al mijn andere locs. De lichtwissel is nu ook ok.

Beste dank voor de geboden hulp.

Willy

fiftytoe

Beste Willy,

kan je me jouw aangepaste file of prt screen van de functionmapping doorsturen?
Dan kan ik dat eens bekijken i.v.m. hoe je zulke aanpassingen doet.
ik beschik ook over de locprogrammer, maar moet nog wel wat leren...

Thx
Ludo