Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

AM56 BUDD

Gestart door XYvesX, 08 mei 2018, 22:40:53 PM

XYvesX

Help! Er circuleren zeer veel foto's van de AM56 "BUDD" treinstellen op het net. Ik heb ook al het boekje gekocht maar.... nergens een afbeelding van het interieur te vinden! Door het semi-spiegelglas van het treinstel lukt het mij ook niet om binnen te kijken op de foto's... Ik heb nog een PB-messing exemplaar liggen en om alles zo natuurgetrouw mogelijk te maken zou ik graag weten hoe de binnenkant eruit ziet. Zijn dit allemaal blauwe zetels? Groen voor rokers, blauw voor niet rokers en rood/oranje voor de 1ste klasse afdeling? Iemand die het zich herinnerd of foto's heeft?
Alvast hartelijk dank!

FREMO e.V. - afd België

Beste,

Alle "BUDD's" waren van binnen exact hetzelfde als deze van de reeks AM 54 / AM 55.

B L A U W -> Niet rokers voor de omwisseling dan is dit voor de Rokers geworden,
2de klasse.
G R O E N -> ROKERS voor de omwisseling dan is dit voor de NIET Rokers geworden,
2de klasse.

ROOD/Orange -> NIET ROKERS voor de omwisseling dan is dit voor de Rokers geworden,
1ste klasse.

G R O E N -> ROKERS voor de omwisseling dan is dit voor de NIET Rokers geworden,
1ste klasse.

Hopende U hiermede van dienst te zijn geweest.
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

loco

Beste Herman,

Hartelijk dank om de betekenis van de kleuren van de zetels te willen verduidelijken.
Maar je mag het mij niet kwalijk nemen wanneer ik je zeg dat ik niet begrijp wat je precies bedoelt.
Wat wil je zeggen met 'voor de omwisseling'. Welke omwisseling, waarover gaat het? En wanneer zou er een omwisseling hebben plaats gevonden?
Bvb: Ik veronderstel dat je wil zeggen dat de blauwe zetels bestemd waren voor 'niet rokers' in tweede klasse en dat ze later gebruikt werden voor de rokers. Later zou dan na de omwisseling zijn. Maar wat je hiermee bedoelt, begrijp ik niet


FREMO e.V. - afd België

Hallo,

Wel in 1983 of 1984 hebben de NMBS - SNCB onder druk van de passagiers en andere ministeriële instanties, de originele configuratie van MEER rokers plaatsen  en minder NIET ROKERS plaatsen, ->>> gewoon omgekeerd ! !  <<<--

Dat was de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing voor deze probleem situatie.

Ik was in die tijd een zeer frequent gebruiker van de spoorwegen, dagelijks FR -> FBNL h/t en in het begin reageerden passagiers als er een persoon, uit vroegere gewoonte, in de G R O E N E afdeling binnen kwam, met al een sigaret of een sigaret wou aan steken.

Daarom vermeld ik "" voor de omwisseling""...........

Mvg
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

loco

Heel erg bedankt.
Ik was toen ook één van deze dagelijkse gebruikers zonder sigaret.
Het was voor mij een verlossing. Meer ademruimte en eindelijk een zitplaats.
Het was me nooit opgevallen dat het decor op die manier was aangepast.
Maar toen zat ik nog met mijn hoofd permanent bij mijn werk.

XYvesX

Beste Herman, van harte bedankt voor deze verduidelijking! Nu kan ik de BUDD van Paul alle eer aandoen!
...Nu nog halfreflecterend materiaal vinden voor die ramen die ik zo vervloekt heb! ;)

Thommy

Negatieven van foto's? Dan is het a la M4's.
Greetz

Thommy