Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ervaring HLR91 VBV

Gestart door 755philippe, 29 april 2018, 14:29:04 PM

755philippe

Hallo,
Vorig jaar kocht ik bij VBV de NMBS HLR 91. Nu rijd ik met de ecos en met K-rails van Mäklin. Nu is het zo dat mijn lokje op de K-wissels blijft haperen en verolgens stopt met rijden. Is dit euvel op te lossen of heeft hier iemand ervaringen mee. Het gaat wel specifiek over de K-rail van Märklin.
Als iemand tips heeft mag hij dit melden. het is wel zo datik op de rechte stukken geen problemen heb en ook niet bij alle wissels. Volgens mij hangt het ook af in welke richting de wissel staat (wisseltong vooraan geeft volgens mij geen probleem).
Mvg

755philippe

55erke

Een niet Marklin loc en k rail wissels , niet altijd de beste combinatie....
Il vrees zelfs ( als ik het mij correct herinder) dat er in de folder van vbv staat enkel voor c rail.
Groetjes

bellejt

stuur gewoon een vraagje naar VBV want die opmerking als zouden ze enkel geschikt zijn voor C rail is volgens mij totaal bij de haren getrokken.VBV test al zijn modellen zelfs op de oude m rail.Mss kan er een powerpakje ingezet worden waardoor je die kleine overbruggingen kan oplossen.

PS: mss een copy van die opmerking in de folder hier zetten zodat we het allemaal weten.

55erke


Ik heb nochtans aan niemand zijn haren getrokken hoor 😁

Messe b-models online 2018  bladzijde 26 vanboven ;
AC versions only for Marklin c rail....


bellejt

ff opgezocht en in de eerste flyers stond daar niks over vermeld.Ook niet bij voorbestelling.Ze melden op pag 29 wel met powerpack en dan zou een kleine stroomonderbreking of slecht kontakt geen probleem mogen zijn.Als de parameters juist zijn ingesteld natuurlijk.Zal ik met hun daar eens een leuk gesprekje over hebben want wou dat ook aanschaffen en hebben niks gezegd over alleen C rails.
Thx voor de info en vermits ik niet veel haar meer heb kan er ook niet aan getrokken worden :) :)

755philippe

Hallo,
Het probleem is niet direkt een kontaktprobleem. Het probleem is dat de lok eigenlijk op de wissel blijft hangen. Een k-wissel heeft aan het begin puntkontakten die iets hoger zijn dan de gewone K-rail. Een powerpack heeft deze lok niet nodig wat die zit er al in. Het is gewoon zoeken naar een technische oplossing dat de lok niet blijft hangen/haperen als die over de puntkontakten rijdt.
Mvg

755philippe

Rangeerduivel

Ik heb daar niet veel verstand van, daarom eerder een vraag;
Is het uiteinde van zo'n sleper niet ietwat naar boven te plooien? :-\
Misschien moet dat niet veel zijn...

;)

SuSke

of de eerste puntcontactjes een beetje korter vijlen zodat je een vloeiende aanloop krijgt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Is het niet gewoon het probleem dat de contacten op een k-rail wissel zo hoog zijn dat de loc erdoor van de rails getild wordt?

doomslu

Citaat van: Floris op 29 april 2018, 22:47:10 PM
Is het niet gewoon het probleem dat de contacten op een k-rail wissel zo hoog zijn dat de loc erdoor van de rails getild wordt?
Ik denk het, ook mede door het lage gewicht van het locje.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dgrr57


doomslu

Citaat van: dgrr57 op 29 april 2018, 23:39:32 PM
Helemaal van onder lezen (met een vergroot glas) : http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27
Het staat in koeien van letters bovenaan.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dgrr57

Citaat van: doomslu op 30 april 2018, 08:39:04 AM
Citaat van: dgrr57 op 29 april 2018, 23:39:32 PM
Helemaal van onder lezen (met een vergroot glas) : http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27
Het staat in koeien van letters bovenaan.  ;)
Te groot om het te zien  :-[ :-[ pffffffffff

doomslu

Citaat van: dgrr57 op 30 april 2018, 08:57:43 AM
Citaat van: doomslu op 30 april 2018, 08:39:04 AM
Citaat van: dgrr57 op 29 april 2018, 23:39:32 PM
Helemaal van onder lezen (met een vergroot glas) : http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27
Het staat in koeien van letters bovenaan.  ;)
Te groot om het te zien  :-[ :-[ pffffffffff
Ik had het ook eerst niet gezien.  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

trouwens als je DCrijder bent lees je dat ook niet,of lees je hier over ! :-\