Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Weeral een extra werkje

Gestart door Peter, 29 april 2018, 09:57:18 AM

Peter

Gisteren kwam onze schoonzoon binnen met een grote doos onder de arm, met de vraag of ik dat model voor hem zou willen bouwen.
Is niet dringend......maar  ::) ::) ::) ::) ::)
De bouwdoos bevat maar eventjes een eind over de 1000 onderdelen (enkel de rupsen zijn al goed voor 936 onderdeeltjes) dus ik weet weeral wat doen. De schaal is trouwens 1/35
Maar wat doet een vader/schoonvader al niet voor de kinderen. Krijg er tenslotte veel liefde en vriendschap voor in de plaats.
Dus.... ;) ;) ;)

. by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN3589-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Een modelbouwer die zijn werk uitbesteed... leuk!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Schoonzoon heeft van modelbouw geen flauw benul. Heeft die doos vorige week gekocht (gekregen??) tijdens zijn bezoek aan een Amerikaanse basis in Duitsland, waar hij dat heeft zien werken.
Hij zit trouwens sinds gisteren namiddag samen met dochter voor een lang weekend in Düsseldorf. 
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

Citaat van: Peter op 29 april 2018, 09:57:18 AM
De bouwdoos bevat maar eventjes een eind over de 1000 onderdelen (enkel de rupsen zijn al goed voor 936 onderdeeltjes) dus ik weet weeral wat doen.

Als ik de doos zie en de inhoud zitten daar echt wel wat meer onderdelen in voor je tank dan de overgebleven 64 die jij tel ;)

Veel succes, is nog een hele klus zo te zien :)

Michiel

Ik krijg aan mijn kinderen ook niet uitgelegd dat dit een afschuwelijk moordtuig is, wat voor heel veel leed en afschuw zorgt. Maar zij kikken op de macht en kracht van deze moordmachine. Maar Peter, laat het niet aan je hart komen. Doe je schoonzoon een plezier, maar misschien kan je erbij vertellen waar dit ding eigenlijk voor ontworpen is?  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

755philippe

Peter,
Als modelbouwer weet de familie je steeds te vinden. Het is een gevarieerde hobby en ze weten je te vinden voor allerlei klusjes waar je wat handig in moet zijn. Bij mij net hetzelfde voor bijvoorbeeld 2draden aan mekaar solderen, een plankje op maat zagen, wat roestplekken op de fiets wat bijwerken. Maar voor kinderen en familie doe je dat met plezier. Succes gewenst met je bouwpakket. Je hebt er zelfs voordelen aan : een bouwpakket waar je niets voor moet betalen en uuuuuuren bouwplezier.
Mvg

755philippe

Peter

Even op een gekende Amerikaanse hobby website nagekeken, en dan blijkt dat er 1722 onderdelen in de doos zitten + een bouwplan van 28 bladzijden.
Zucht.

Michiel, ik ben geen militarist, maar weet wel dat (hier in ons landje) we al vele jaren vrede hebben door de ontwikkelingen die in de bewapeningen zijn gebeurt. Iets wat veel (de meeste) politiekers afschrikt om nog eens met vechten te beginnen
Met vriendelijke groeten
Peter