Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

roco proto 60

Gestart door GDE, 26 april 2018, 14:12:22 PM

GDE

een minpunt bij de roco proto 60 zijn de lichtblokken die het model een beetje ontsieren . Gelukkig valt hier met een simpele ingreep iets aan te doen . Met een boortje van 2mm heb ik de lichten uitgeboord . Daarvoor verwijder je best de lichtblokken van de kap om langs de binnenkant naar buiten toe te kunnen boren . Eerst eens licht duwen op de ene koplamp en vervolgens op de andere . Hierdoor komt de volledige blok lichtjes los . Om de blok van de kap te krijgen moet je nog voorzichtig drukken op het middelste stukje . Wanneer je enkel op het middelste stuk drukt kan het gebeuren dat het rooster in twee breekt ( hoe zou ik dat nu weten ?  ;D )
Roco proto 60 , lichtblokken uitboren met boor 2 mm by geert descamps, on Flickr
Links de originele koplamp en rechts het uitgeboorde exemplaar

SuSke

En passen de lichtgeleiders en/of led's dan nog??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

GDE

#2
Frans, de lichtgeleiders passen nog steeds en het verschil in diameter valt niet op . De lichtgeleider zit wel wat losser maar met een beetje houtlijm kunnen die achteraan vast gekleefd worden . Ik had graag eens geprobeerd met een boor van 2.2 maar die heb ik voorlopig nog niet . Waarschijnlijk moet er dan wel een drupje kristal clear in de lichtblokken vooraan.
Roco proto 60 , koplampen uitgeboord met boor van 2 mm by geert descamps, on Flickr

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Gerolf

Een kleine aanpassing, maar zeker de moeite waard  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Knap werk, Geert. Een simpele oplossing en 't ziet er veel beter uit.   ;)
Always be modelling!