Auteur Topic: Baureihe 146 Gutach  (gelezen 226 keer)

Offline Peter

• Forumlid
  • Voornaam: Peter
Baureihe 146 Gutach
« Gepost op: 19 april 2018, 12:51:51 pm »
Ja, het zat er al een tijdje aan te komen. Ze zeggen wel eens "het bloed kruipt......" en zo is het inderdaad
Voor zowel mijn echtgenote als ikzelf is en blijft het Schwarzwald onze tweede thuis. Daarom ook verandering van stationsnaam, het updaten van de RS1 RegeioShuttles enz.
Dit wordt nu vervolgt door het updaten van een Piko baureihe 146 naar een model met Gutach reklame.
Een bevriend Duits modelspoorder (Viet Bui) had vorig jaar veel moeite gedaan om van de DB het bestand te krijgen van deze reklame en die vervolgens door Andreas Nothaft als decals laten maken. Sinds kort ook door Nothaft, in overleg met Viet te koop aangeboden.
Dus we kunnen beginnen:

Als basis het Piko model.Het Roco of Brawa model zou beter geweest zijn , maar die Piko had ik nu eenmaal liggen.

59144-2 by Peter Verlooy, on Flickr

En de door Nothaft geproduceerde decal
PS: de witte loknummers enz. zijn op onderstaande foto net niet zichtbaar

nothaft by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten

Peter

Offline Peter

• Forumlid
  • Voornaam: Peter
Re: Baureihe 146 Gutach
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2018, 18:51:17 pm »
Hier komt niets van. De beschrifting is niet te verwijderen. Zeker dat groot reklame paneel is zo goed als onmogelijk.
De enige oplossing zou zijn alles er af schuren, en het model opnieuw spuiten, maar dat zie ik niet direkt zitten om heel dat model te demonteren.
Heb de lok trouwens te koop gezet voor 70,00 euro.
Met vriendelijke groeten

Peter