3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

minitreintje

SGNSS wagons van de NMBS/B-cargo aan het tekenen... Een eerste testprint zonder details met een FDM printer.



groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino


loco

Dylan, ik geloof dat jullie daar goed bezig zijn in de club. Ik ben daar onlangs nog binnen geweest en heb daar mooie dingen zien liggen. Deze containerwagen was daar toen niet bij. Er waait blijkbaar een nieuwe wind tussen al die oude rakkers. Blaas ze maar omver met jullie realisaties. Ze kunnen nog wat leren van het jonge volk.

minitreintje

Bedankt voor de reacties :)

@Peter
Ja we zijn goed op weg, binnenkort veel meer :) FDM is voor H0 nog te doen :)


groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

adrievans

Citaat van: evan op 31 december 2018, 17:43:35 PM

In de zonnebank:
IMG_1852 by evan Daes, on Flickr


Evan ,
Die zonnebank , moet die nog aan bepaalde eisen voldoen qua wattage of is het zo`n simpel nagelstudio ding waar mee je doodgegooid wordt op internet
Adrie
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

loco

Echte regels hiervoor ken ik niet. Ik denk dat die wat zullen verschillen afhankelijk van de resin die je gebruikt. Ook de temperatuur zal waarschijnlijk wel een rol kunnen spelen.
Ik heb me onlangs zo'n nagellakdroger aangekocht via Bol
https://www.bol.com/nl/p/36w-nageldroger-met-uv-led-lamp-nagels-gellak-gelnagels-gel-nagellak-droger-nagellamp-nagel-lamp-wit/9200000081377515/?Referrer=ENTcli_order_confirmation2008093611
Persoonlijk vond ik dit en aantrekkelijke en aanvaardbare prijs.
36 Watt en vier lampen (geen led's)
Het voordeel dat ik hierin zie is dat je een redelijke grote ruimte hebt (15 x 15 x 5.5 cm)
en een schuiflade die je onderaan kunt uitschuiven en waarop je de onderdelen legt.
Warm wordt het niet onder de lamp. Daarvoor is de opening aan de voorkant veel te groot. Ik durf die opening wel afdekken waardoor het binnenin warmer wordt. Maar nogmaals, ik weet niet zeker of de temperatuur belangrijk is.
Bovendien kan je werken zonder een timer waardoor je zelf bepaald hoe lang uw prints onder de lamp liggen te bruinen.
Verder lijkt me de frequentie ook belangrijk. Ik dacht 400 nm (of omtrent), maar ik denk dat de meeste van deze toestellen dit halen.

Dirky

je hoeft helemaal geen "zonnebank" te hebben. Van het gewone daglicht hardt de resin ook uit. Spatten van resin op mijn werktafel zijn zowat na 14 dagen keihard. De "zonnebank" is echter praktisch om het allemaal een beetje sneller te laten verlopen.

evan

Op de foto is inderdaad een gelnagel verharder.  Is niet duur en gaat snel.  Daglicht werkt idd ook, maar het us eenbtrage periode nu 😎
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

adrievans

Loco,Dirky,Evan dank voor de reactie , hier kan ik wat mee.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

#280
Ben met behulp van leerboek de functies van fusion360 aan het uit proberen.
Met vallen en opstaan tot het volgende gekomen.
https://imageshack.com/a/img924/425/PMU7QT.jpg
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

minitreintje

#281
Een NMBS seintje in H0 met behulp van FDM 3D printing.
Alle lampen zijn voorzien van 0603 LEDs en de mast is compleet open.
De schildering is vrij snel gedaan met een kwastje, de finale seintjes zullen gespoten worden de airbrush en voorzien worden van de witte lijn op de frontplaat.

Groen seinbeeld:


Bedankt Gerolf voor de handige tekeningen!

groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Pierre

Groet Pierre.


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwigdc

Met al die mooie dingen die hier passeren kon ik niet achterblijven. Sinds een maand ben ik ook in bezit van een 3D printer en volop aan het bijleren. Al enkele dingen gemaakt waaronder een testgevel om te zien wat haalbaar is.





Dan een volledige 4 meter gevel gemaakt met dak, de dakpannen zijn nog voor verbetering vatbaar vind ik.








2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be