Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Steam.N

Zélf heb ik me laten bekoren door DesignSpark-Mechanical.
Een erg intuïtieve gratische software, alhoewel ik nog een hele leerkurve te gaan heb.

Eerste werkstuk is mijn standaard servo-montage-set, die ik (en enkele anderen) ondertussen al meermaals gebruikt hebben :



DesignSpark werkt voor mij gemakkelijker dan TinkerCad (waarmee ik mijn StatieWagen uitgetekend heb).

Het tekenen van stukken is op dit ogenblik gemakkelijker (meer kans op resultaat) dan het printen zelf.
Hopelijk kan ik dit weekend alweer wat experimenteren.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Knap getekend, Jean. Ik ben ook benieuwd naar je geprinte resultaat  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

De winter komt dichterbij.
Om het mijn gevederde vriendjes in de tuin wat gemakkelijker te maken heb ik een flesje van Spa citroen genomen, enkele meter PLA en 2 laagjes verf.





Soda Bottle Bird Feeder.
Groetjes, Peter


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

Peter geef toe dat je zelf graag nootjes eet en zo buiten kunt snoepen zonder dat madam het ziet...

Goede toepassing voor een 3D printer = geleerd + dieren blij gemaakt !
mvg,
Paul(ogic)

PeterC

Citaat van: Paulogic op 17 november 2018, 18:02:57 PM
Peter geef toe dat je zelf graag nootjes eet en zo buiten kunt snoepen zonder dat madam het ziet...

Paul, het is zangzaad...  ...Zie eens dat mijn vogeltje begint te fluiten ipv dat mijn fluitje vo...  ;D ;D ;D
Groetjes, Peter


raf

hahaha ja da zou straf zijn mijn gedacht

2 nieuwe sets print koppen binnen gekomen dus we hebben weer reserve en anetje kan weer snorren
nu de ventilatoren nog want er heeft er een wat vinnen kwijt en die maakt nu een beetje veul lawaai

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: PeterC op 17 november 2018, 16:56:06 PM
De winter komt dichterbij.
Om het mijn gevederde vriendjes in de tuin wat gemakkelijker te maken heb ik een flesje van Spa citroen genomen, enkele meter PLA en 2 laagjes verf.
Die had ik ook geprint Peter, vorig jaar, maar bij mij in de tuin lopen de katten ook vaak rond.
Dus  werd deze vogelzaad silo niet bezocht, maar in de tuin van mijn zus is het wel druk met bezoek.

Twee halsbandparkieten doen zich tegoed aan het voer.

MoVi

Twee zulken vliegen bij ons niet rond.

Ronald Visser
Ronald Visser


PietB

Citaat van: MoVi op 17 november 2018, 22:14:40 PM
Twee zulken vliegen bij ons niet rond.
Kwestie van tijd Ronald, ze verspreiden zich over het hele land.
Het is begonnen met een stel ontsnapte paartjes.
En volgens de evolutieleer zullen ze zich aanpassen aan ons (steeds warmere) klimaat en dus kunnen handhaven.
Ik wil niet zeggen dat het een plaag is maar hier in het westen zijn er honderden.
grt Piet,

raf

in england in het lido vliegen blauwe papegaaien rond en die laten zich zelfs niet vangen
zo slim zijn die beestjes wel en kweken doen ze ook goed want het zijn er reeds verschrikkelijk veel
en ook hun vertrekken naar andere parken en pleintjes

de vos vind je daar ook meet in de steden dan daar buiten en een slaap plaats vinden die op daken van garage boxen en dergelijke

de natuur past zich aan naargelang de behoefte

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

MoVi

Inderdaad ze vliegen er wel, maar hier in Wijchen heb ik ze nog niet gezien.
Straks vliegen wij ook nog ..... ;D..... op de grond wordt het te druk.
Dan maar de lucht in ,...

Een dergelijk te printen voerbak had ik nog niet gezien.
Ik heb er ooit 1 zelf gemaakt. Uiteraard hangt bij ons de pindakaas-pot buiten.

Ronald Visser
Ronald Visser

PeterC

Terwijl we nu toch bezig zijn met de vogeltjes: van een boterhamvoeder vond ik nergens een ontwerp.  Dan maar Fusion 360 en zelf gaan tekenen.

Een voorontwerp:



Twee halve stukken maar er moet nog veel in het ontwerp veranderen.  Dergelijke voeder maak je met drie stukjes hout en wat gaas met grove openingen.  Bovenaan is de boterhamvoeder open.  Je steekt er een boterham in en de vogeltjes kunnen op het raster steunen en pikken in de snede brood.
Het printontwerp is voor diegene die niet met hout en gaas overweg kunnen.  Momenteel moet het stuk met ondersteuning worden geprint en dat vraagt heel veel tijd en verloren materiaal.  Herontwerpen dus!

Ik kan met hout en gaas overweg maar voor mij is het een 3D teken- en ontwerpoefening en om wat meer gefladder in de tuin te lokken  :) :) :)
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter