MEHANO HLD77 H0 DC en DCC – draaistelraam herstellen

Gestart door eve, 09 april 2018, 17:29:40 PM

eve

Dit is een verzameling van Mehano-draaistellen die gebroken werden bij het verwijderen van het draaistelraam om bvb anti-slip-banden te vervangen.

by Erik Verleysen on Flickr

We hebben een prothese ontworpen en laten 3D-printen.

by Erik Verleysen on Flickr

Deze prothese wordt met een schroefje aan het draaistel gemonteerd : zeer lage krachten om beschadigingen te vermijden.

by Erik Verleysen on Flickr

De zijwanden van het oude draaistelraam worden afgesneden.

by Erik Verleysen on Flickr

Met M1,6 mm schroefjes (meegeleverd) wordt alles met mekaar verbonden.

by Erik Verleysen on Flickr

Indien u belangstelling hebt voor dit ontwerp mail me op erik . verleysen @ gmail . com (spaties verwijderen) met opgave van naam en adres en gewenst aantal. De prijs zou ca. 10 €/stuk bedragen.
Vermoedelijke levering rond 30 juni.

bellejt

mss een idee van ook de zijwanden te leveren.Die breken ook makkelijk.

Alberke

of bestandje ter beschikking stellen aan de vele 3Dprinter eigenaars hier op het forum. Vriendendienst weet je wel  ;D
(ter info:ik heb geen Mehano's)  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

loebaske

Hugo niet persoonlijk bedoeld en aan al de andere 3D printers , die kwaliteit haal een home printer niet + daar zit uren werk en proefjes in, je zou evengoed aan Faller kunnen vragen, stuur eens de bestanden door we printen het wel, uw personeel CAD tekenaars hebben toch het werk al gedaan, dat is wel toekomst ? maar je gaat er voor moeten betalen...

Erik men bestelling is onderweg  ;)

Alberke

Nu beledigt ge mijne printer toch zulle! Hij staat hier te wenen in een hoekske!  ;) Ik denk dat ge toch onderschat wat die dingen kunnen.
Dat er meet- en paswerk aan vooraf gegaan is zal ik zeker niet ontkennen. Maar voor mij (en mijn Anetje) is dat ding ruwbouw. ;D
Maar soit, ik wil dit draadje niet vervuilen met een discussie hier over, het is tof dat het hier aangeboden wordt!
Ter staving hieronder een foto van fijn printwerk, dat is 1/87 hé. En kijk eens naar de stoelen van Piet.
De moderator mag dit verwijderen als het stoort, ik heb het mijne gezegd.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

mannen... als Erik dit te koop wil aanbieden, dan zal hij zijn bron bestandn niet delen.
En daar heeft hij het volste recht toe.

Je kan het vragen, da's waar, maar hij is niet verplicht dit te delen.

Wie zich geroepen voelt, kan zelf iets ontwerpen,  de aanzet is gegeven.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Citaat van: dani op 09 april 2018, 20:19:07 PM
mannen... als Erik dit te koop wil aanbieden, dan zal hij zijn bron bestandn niet delen.
En daar heeft hij het volste recht toe.

Je kan het vragen, da's waar, maar hij is niet verplicht dit te delen.

Wie zich geroepen voelt, kan zelf iets ontwerpen,  de aanzet is gegeven.
Dat klopt Dani, en dat is niet meer dan juist. Mijn reactie was maar op de twijfel of dat met "huisprinters' ook ging gaan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eve

Citaat van: bellejt op 09 april 2018, 17:48:12 PM
mss een idee van ook de zijwanden te leveren.Die breken ook makkelijk.

Daar is over gedacht. Omwille van de nodige hogere resolutie moest een andere kunststof gebruikt worden.
Dat wil zeggen : meerdere onderdelen die dan toch weer samengevoegd moesten worden.
Daarom is voor deze oplossing gekozen.

Op een 30 draaistellen hebben wij er nog GEEN gehad met gebroken zijwanden. Die breken niet gemakkelijk.

eve

Citaat van: Alberke op 09 april 2018, 18:50:40 PM
of bestandje ter beschikking stellen aan de vele 3Dprinter eigenaars hier op het forum. Vriendendienst weet je wel  ;D
(ter info:ik heb geen Mehano's)  ;)

Als je geen Mehano's hebt, heb je ook geen bronbestanden nodig.

eve

Citaat van: Alberke op 09 april 2018, 19:11:20 PM
Nu beledigt ge mijne printer toch zulle! Hij staat hier te wenen in een hoekske!  ;) Ik denk dat ge toch onderschat wat die dingen kunnen.
Dat er meet- en paswerk aan vooraf gegaan is zal ik zeker niet ontkennen. Maar voor mij (en mijn Anetje) is dat ding ruwbouw. ;D
Maar soit, ik wil dit draadje niet vervuilen met een discussie hier over, het is tof dat het hier aangeboden wordt!
Ter staving hieronder een foto van fijn printwerk, dat is 1/87 hé. En kijk eens naar de stoelen van Piet.
De moderator mag dit verwijderen als het stoort, ik heb het mijne gezegd.


Het onderdeel is een combinatie van mechanische sterkte en resolutie.
Met het printmateriaal van uw tafel kan ik de prothese nooit (laten) maken.


Alberke

Citaat van: eve op 10 april 2018, 09:26:13 AM
Citaat van: Alberke op 09 april 2018, 18:50:40 PM
of bestandje ter beschikking stellen aan de vele 3Dprinter eigenaars hier op het forum. Vriendendienst weet je wel  ;D
(ter info:ik heb geen Mehano's)  ;)

Als je geen Mehano's hebt, heb je ook geen bronbestanden nodig.
Misschien had je over het woord "vriendendienst" overgelezen. Maar vermits je zegt dat het toch niet zou gaan is de discussie hiermee gesloten.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eve

De inschrijvingen worden afgesloten op zondag 15 april om 24u.
Mvg, Erik

bellejt

mss is het mogelijk een versie voor sleper ook te voorzien ? Er zijn nogal wat 3 rail rijders ook.

eve