Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Fantasietje

Gestart door meeus, 08 april 2018, 09:46:39 AM

doomslu

ALTIJD zonder flash fotograferen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mustanglover

Nog een methode om rotsen te maken is het volgende . Vermits je toch met isomo werkt neem je een plaat van 2 cm dik , dit brokkel je in kleine stukken , op mekaar stapelen met  silicone ( indien nodig ) , dan neem je een stuk keukenrol , leg het erop en nat maken met water en houtlijmmengeling , goed aandrukken met de borstel en je zal zien dat je eigenlijk heel mooie rotsen kan maken , licht en makkelijk

Gerolf

Citaat van: meeus op 09 april 2018, 18:55:07 PMzoveel plannen..

pssst ... weet je waar men "ons" modelbouwers steeds om benijdt? HET GEDULD
.... dat wil zeggen dat we rustig nadenken voor we ergens aan beginnen, en dat we dat dan ook rustig tot een prachtig resultaat maken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

meeus

Ja het geduld is er zeker, plus het is fijn iets bouwen uit isomo en dan kijken hoe het in je landschap past en dan al kijken hoe het kan samenvloeien met het geheel.

Van de achterste hoek nog een hoge berg waar ik een waterval of twee laat komen die achter de houten spantenbrug doorloopt.
Die houten spantenbrug gaat heel die bocht tot aan het het dorps plateau.

Voor de grote berg, een klein berg met plateau dat weg heeft van een blok. Het spoor onderaan zal op een uitsteeksel daarvan rijden het zijspoor gaat door die kleine berg.
Die twee bergen kan ik zo wegnemen, dus makkelijker te maken en afwerken.
Ik moet zeggen die isomo gecombineerd met siliconenlijm werkt wel leuk voor een on the spot bedenker.



meeus

De facade van de hangar is op een punt gekomen dat me aanstaat.
Volgende is met 5mm foamboard de nissen maken voor de messershmits te plaatsen en zo de trein tunnel uit het zicht te nemen en dat tevens in het zwart zetten.

De foto's van het resultaat, met gemengde gevoelens want het lijkt goed maar ik kan het niet vergelijken omdat het geen kopie van iets bestaand is..
Geef gerust jullie gedacht maar aub niet teveel vaktermen gebruiken want die ken ik niet  :)

Ingang tunnel


Messerschmid upclose


Overall overzicht



Op de top van de rotsen komt nog een hoog gras en wilde struiken, de spoorbaan zelf komt volledig onder steen ballast.
Die verhoogde berm van de rails is niet echt "natuurlijk" ogend, dus heel die stuff onder de ballast en gras tussen de rails.
Bedoeling is dat het een nauw spoorpad is waar geen mens zich gaat begeven om het onkruid te wieden, maw loc is de grasmaaier als ie voorbijkomt.

Metpetergaathetbeter

#20
Trouwens zag ik latere type's van Duitse tanks op je baan staan ,was dat later ook niet gebruikelijk dat die met Zimmerit  https://nl.wikipedia.org/wiki/Zimmerit bestreken waren ?  ;)


Enkel Duitsers en Engelsen gebruiken een vergelijkbare bescherminglaag, later voorzagen ISRAELI hun tanks en personal-carriers van rekken volgestouwd met zandzakken dat diende als 2de huid als bescherming van hun pantser

meeus

Metpetergaathetbeter: idd het probleem is dat revell hun templates dit niet hebben dus alle parts zijn effen staal.
De regel met tanks (zeker naar het einde van de oorlog) dat ze er alles opsjorde dat toch maar iets van illusie van camo gaf.
Ik meen me te herinneren dat er een tank commandant was die zijn tank omvormde tot een rijdende stroomaai.. alleen die loop krijg je moeilijk weg.

Metpetergaathetbeter


meeus

Wel een gigantische hoop stro samengebonden rond een tank

Dirky

Probeer je niet een beetje teveel op een te kleine oppervlakte te krijgen Yoni?

meeus

Wel, die hangar onderin en het dorp op het rotsplateau gaat het grootste zijn op de plaat.
Er komt nog een kleinere startbaan erlangs met een verkeerstoren maar die zal uit houten stammen van bomen bestaan.
De andere zijde gaat een vallei zijn waar tanks aan het manoeuvreren zijn en vooral bos zal zijn en een rivier dat erdoor gaat.
De hoeken en stukken van de zijkant gaan bergen zijn. de haven vooraan moet nog gemaakt worden maar daarvoor moet ik men serverrack even kleiner maken.

meeus

Vandaag nog wat spoor gaan halen om men oude spoor te vervangen (zwaar roestig en pvc is enorm broos)
Tussen al de dozen van 2de hands en wat decor spullen nog een locje gevonden. Snel is ie niet maar wel leuk en voor de prijs viel het goed mee.



Weet iemand wat meer info hierover, van het nummer te lezen is het een ouder model "3793"?

PeterC

#27
Citaat van: meeus op 12 april 2018, 18:32:10 PM
...Weet iemand wat meer info hierover, van het nummer te lezen is het een ouder model "3793"?...

Google is je vriend: oa hier en hier.


[Edit] Net ontdekt dat ik die loc hier ook heb liggen (geen meesterstuk, vandaar dat ik het niet meer wist  :-[ )...
Groetjes, Peter


meeus

Ja het is een Epoch 2 locje, dat was al wat de verkoper me wist te vertellen.
Het is niet snel maar glijd mooi rond de baan. men BR 24 daartegen vliegt.
Men BR 81 zit wat wagonnetjes heen en weer te duwen en af te koppelen.

Ondertussen aan men schaduw station begonnen dat gaat uitkomen in de haven en een lus maken onderin en weer langs dezelfde weg naar boven.
Het houd me bezig en geeft wel wat pret.

PeterC

Citaat van: meeus op 12 april 2018, 21:50:28 PM
men BR 24...
Men BR 81...
...Ondertussen aan men schaduw station begonnen...

Yoni, ik ben geen kommaneuker maar er is wel degelijke een verschil tussen 'men' en 'mijn'.  Een totaal verkeerd taalgebruik waar ik mij meer en meer aan erger.

'men' is iedereen, 'mijn' is alleen van mij  ;)

Er is een dag en een nacht verschil tussen men lul(t) en mijn lul. 
En misschien lult men over mijn lul maar daar trek ik mij niets van aan.

Verkeerd taalgebruik...  ...Waar zovelen zich aan ergeren zonder het durven vermelden!

Groetjes, Peter