suggestie

Gestart door Alberke, 07 april 2018, 18:50:52 PM

Alberke

Citaat van: Dirky op 10 april 2018, 07:56:38 AM
Citaat van: 59erke op 09 april 2018, 21:05:36 PM
volgens mij was dit afhankelijk van de desbetreffende gemeente.

Rode Kruis is sowieso een rood kruis aangezien dit niet behoort tot de brandweerdienst.
Dienst 100 (toen 900) was volgens mij hetzelfde als politie en brandweer.
De vermelding van het nummer 900 of een wapenschild en naam van de gemeente of een combinatie hiervan.

Ik denk dat het maar eens in de jaren 90 is dat men gekleurde overlangse strepen op de zijkant is beginnen te gebruiken


Dit is zelfs hetzelfde busje als op de bovenste foto van Hugo. Maar dan met kruis... (zie nummerplaat)
En het heeft buiten de opschriften nu ook hoorns gekregen in plaats van de lamp.
(hoorns hé, geen horens!)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Ferdi

#16
En de Franse gele lampen zijn weggenomen.
En de richtingslichten staan bij dit busje op een andere plaats.

Vermoedelijk is dit een ander ingeschreven busje met de nummerplaat van het oude.

marc goovaerts

De richtingaanwijzers zijn bij de Volkwagen busjes (T2) inderdaad op een bepaald moment verhuisd van boven de bumper naar onder het venster

Rangeerduivel

Citaat van: Ferdi op 10 april 2018, 09:51:43 AM
Vermoedelijk is dit een ander ingeschreven busje met de nummerplaat van het oude.

Dadist !

;)

Boemeltrein

En op de achterste ruit het embleem van de brandweer! in die tijd werd een rood kruis nog vaak gebruikt als symbool van medische hulpverlening, sedert jaren vervangen door het uit Amerika overgewaaide symbool "star of life" 6-benige blauw kruis met het medisch slangetje in het midden.

Herwig

#20
VW's:
De witte politie-VW achteraan is (nog) zo'n T2a met lage richtingsaanwijzers, maar reeds getooid met de brede blauwe verticale streep over het koetswerk.
Vanaf dan was zulke brede overlangse striping verboden voor zogenaamde  'sportieve'  burgervoertuigen op de openbare weg.  Om verwarring tegen te gaan.

De beige ambulance VW-T2b met hoge  "pinkers"  vanaf ongeveer A°1973 .

Alle prioritaire voertuigen op de foto hebben het blauwe zwaailicht ( i.p.v. het vroegere oranje-gele tot plus/minus A°1968 )
Zonder tegenbericht,  zouden alle Belgische H0-brandweer- & politiewagentjes op tijdperk3-banen een oranje zwaailampje moeten hebben ...